משבר הדיור בקליפורניה: "המדינה זקוקה ל-2.5 מיליון בתים חדשים"
דו"ח מחלקת הדיור והפיתוח הקהילתי של המדינה המוזהבת מצביע על הצורך להקים מיליוני בתים ודירות חדשים עד שנת 2030: "אם לא נגבש תוכניות עבור התושבים, המדינה תיחלש באופן קולקטיבי", הזהירו מחברי הדו"ח

כדי לטפל במשבר הדיור בקליפורניה, המדינה תצטרך לבנות 2.5 מיליון יחידות דיור חדשות עד שנת 2030, כך עולה מדו"ח רשמי שפורסם מוקדם יותר השבוע.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

הדו"ח, שחובר ע"י מחלקת הדיור והפיתוח הקהילתי של קליפורניה (California Department of Housing and Community Development, או CDHCD) ופורסם אתמול (רביעי), טוען שהמדינה המוזהבת זקוקה ל-2,500,000 בתים ודירות חדשות בתוך שמונה שנים - מתוכם כמיליון שיוקצו לטובת דיור בר-השגה.

לשם השוואה, ב-CDHCD ציינו כי הציבו מטרה להקים 1.2 מיליון יחידות דיור בין השנים 2016 ל-2024. בפועל, עד כה רק כ-588 אלף בתים חדשים נבנו.

"משבר הדיור בקליפורניה נוצר במשך 50 השנים האחרונות", נכתב בדו"ח, "לאחר עשורים ארוכים, מלאי הבתים בקליפורניה נמוך באופן משמעותי מהביקוש. כתוצאה מכך, המחירים עולים - לא רק מחירי הבתים, אלא גם מחירי השכירות".

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב לציין שמדינות רבות בארצות הברית מתמודדות עם משבר הדיור, אך נדמה שהמצב בקליפורניה רק הלך והחמיר בשנתיים האחרונות. 

לפי הדו"ח של חברת הנדל"ן DQNews, מחירו החציוני של בית בדרום קליפורניה (בששת המחוזות הגדולים ביותר) עמד על יותר מ-697 אלף דולר בחודש ינואר האחרון - זינוק בלתי נתפס של 16% בתוך שנה אחת.

"השלכות משבר הדיור מורגשות בכל תחום אפשרי, ומשפחות רבות נאלצות לקבל החלטות קשות בנוגע להוצאות על מזון, בריאות, תחבורה ועוד", נכתב בדו"ח ה-CDHCD, "אם לא נגבש תוכניות עבור התושבים, המדינה תיחלש באופן קולקטיבי ונסתכן בפגיעה גדולה בכלכלה של קליפורניה".

כאמור, המסקנה המרכזית של הדו"ח היא שקליפורניה תצטרך לאשר ולבנות 2.5 מיליון יחידות דיור בתוך שמונה שנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE