לא רואים את הסוף: מחירי הבתים בקליפורניה עלו לשיא חדש
דו"ח של חברת הנדל"ן DQNews חושף כי מחירו החציוני של בית בששת המחוזות של דרום המדינה המוזהבת עומד על 680 אלף דולר - זינוק של 22.5% בהשוואה ליוני אשתקד

מחירי הבתים ברחבי דרום קליפורניה זינקו לשיא חדש במהלך חודש יוני, כך עולה מדו"ח חדש שפורסם השבוע ע"י חברת נדל"ן מובילה.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, שוק הנדל"ן של דרום קליפורניה נחשב כאחד ה"חמים" ביותר בארצות הברית מזה תקופה ארוכה, ודו"ח של חברת DQNews חושף שהמגמה המשיכה במהלך יוני.

לפי הדו"ח, המחיר החציוני של בית בששת מחוזות דרום קליפורניה (לוס אנג'לס, אורנג', ריברסייד, סן ברנרדינו, סן דייגו ו-וונטורה) עמד על 680 אלף דולר במהלך חודש שעבר.

מעבר לכך שהנתון שבר את השיא הקודם שנקבע חודש קודם לכן (המחיר החציוני של בית עמד על 667 אלף דולר במהלך חודש מאי), מדובר בזינוק של 22.5% בהשוואה ליוני 2020.

עם זאת, חשוב לזכור ששיא משבר הקורונה הגיע ביוני 2020, ובעלי נכסים רבים העדיפו שלא למכור את הבתים עד שחוסר הוודאות תתפוגג.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

הדו"ח של DQNews מצטרף לדו"ח נוסף שפורסם בשבוע שעבר ע"י התאחדות סוכני הנדל"ן של דרום קליפורניה (Southland Regional Association of Realtors), וממנו עולה כי מחירו החציוני של בית בוואלי עמד על 955 אלף דולר במהלך יוני 2021.

בדומה לדו"ח הקודם, גם בזה ניתן לראות שהמחירים זינקו ב-29% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. כמו כן, זהו החודש הרביעי ברציפות שבו הנתון גבוה מ-900 אלף דולר.

"עד לא מזמן, איש לא היה מאמין שהמחיר החציוני של בית בוואלי מתקרב למיליון דולר", מצהירה דיאן סידל, נשיאת התאחדות סוכני הנדל"ן, "עכשיו זה כבר נראה כדבר בלתי נמנע, בייחוד בהתחשב בשוק כיום שבו מלאי הבתים קטן וישנה תחרות על כל ליסטינג".

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

למעשה, מחירי הבתים בכל ארצות הברית - ובפרט בקליפורניה - מזנקים מזה למעלה משנה, בייחוד כאשר יותר ויותר אנשים בוחרים לעבוד מהבית. גם שיעור הריבית למשכנתאות הנמוך תרם לזינוק בביקוש, וזה בתגובה גורם למחירים לעלות עוד יותר.

לצד מחירי השיא של הבתים, גם מחירי הדירות ממשיכים לעלות. מהדו"ח עולה כי מחירה החציוני של דירה בוואלי עומד על 519 אלף דולר - עלייה של 13% לעומת יוני אשתקד. עם זאת, נתון זה דווקא נמוך במעט מהשיא שנקבע בחודש אפריל האחרון (540 אלף דולר).

עוד עולה מדו"ח התאחדות סוכני הנדל"ן כי 554 עסקאות של מכירת בתים פרטיים ("וילות") נסגרו במהלך חודש יוני, עלייה של כ-60% לעומת יוני 2020. בכל הנוגע לדירות, 169 נמכרו במהלך חודש יוני - ירידה של 3% לעומת חודש מאי, אך עלייה של 30% לעומת יוני אשתקד.

YOU MIGHT ALSO LIKE