שוק הנדל"ן הלוהט בארה"ב: מחירי הבתים בדרום קליפורניה זינקו ב-20%
ימים אחדים לאחר שנודע שמחירי הבתים בכל קליפורניה עלו לשיא חדש, דו"ח שבחן את נתוני שוק הנדל"ן בדרום המדינה חשף התייקרות של למעלה מ-20% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, מגמה שלא התרחשה מזה שבע וחצי שנים. כיום, המחיר החציוני של בית בששת המחוזות באזור עומד על 655 אלף דולר

מזה תקופה ארוכה, שוק הנדל"ן בדרום קליפורניה נחשב לאחד ה"חמים" בארצות הברית, ודו"ח חדש שפורסם השבוע נותן אישור נוסף על כך: מחירי הבתים המשיכו לעלות במהלך חודש שעבר והגיעו לשיא של כל הזמנים.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי חברת הנדל"ן DQNews, המחיר החציוני של בית בששת מחוזות דרום קליפורניה (לוס אנג'לס, אורנג', ריברסייד, סן ברנרדינו, סן דייגו ו-וונטורה) עמד על 655 אלף דולר במהלך חודש אפריל.

מעבר לכך שמדובר בעלייה של 25 אלף דולר לעומת השיא הקודם - שנקבע רק בחודש מרץ האחרון - המחיר החציוני של בית באזור זינק בלא פחות מ-20.2% בהשוואה לחודש לאפריל 2020. זוהי גם הפעם הראשונה שבה מחירי הבתים מתייקרים ביותר מעשרים אחוזים בתוך שנה מאז דצמבר 2013.

במהלך חודש אפריל נסגרו 25,857 עסקאות נדל"ן (נתון זה מתייחס אך ורק לבתי מגורים, לא לנדל"ן מסחרי) - זינוק בלתי נתפס של 86% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, אז נסגרו 13,889 עסקאות של מכירת בתים.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כאשר בוחנים את הנתונים בחלוקה לפי מחוזות, ניתן לראות בבירור שישנם פערים גדולים בין האזורים השונים. כך למשל, המחיר החציוני הגבוה ביותר נרשם במחוז אורנג' (872 אלף דולר, עלייה של 15.6%), וזאת בהשוואה למחוז סן ברנרדינו שבו המחיר החציוני של בית עמד על 436,500 דולר (אך בכל זאת מדובר בהתייקרות של 23.7%).

במחוז המאוכלס ביותר בארצות הברית - לוס אנג'לס - המחיר החציוני של בית עמד על 750 אלף דולר במהלך חודש אפריל - עלייה של 19%. במחוז ונטורה הסמוך הבתים מעט זולים יותר - 705 אלף דולר (התייקרות של 18.5%).

מגמות דומות נרשמו גם במחוזות ריברסייד (489,750 דולר, עלייה של 19.7%) וסן דייגו (700 אלף דולר, התייקרות של 17.8%).

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

למעשה, מגמת ההתייקרות של הבתים מורגשת בכל רחבי המדינה המוזהבת, לא רק בששת המחוזות בחלקה הדרומי. בדו"ח שפורסם בשבוע שעבר נטען שמחירי הבתים זינקו לשיא של כל הזמנים.

מהדו"ח של איגוד סוכני הנדל"ן של קליפורניה (California Association of Realtors, או CAR) - שמתייחס אף הוא לחודש אפריל 2021 - עולה שבתקופה זו נסגרו 458,170 עסקאות נדל"ן, עלייה של כ-65% לעומת חודש אפריל אשתקד (אז נסגרו כ-277 אלף עסקאות של מכירת בתים).

מחירו החציוני של בית בקליפורניה עומד כיום על 813,980 דולר - הנתון הגבוה ביותר מאז שאנשי האיגוד החלו לבצע מעקב בתחילת 2005. מגמה זו בוודאי מדאיגה את עשרות אלפי הרוכשים הפוטנציאליים שתכננו לקנות בית בתקופה הקרובה, ומאידך בעלי הנכסים בוודאי מברכים ומקווים שהמגמה תימשך.

המחיר החציוני של בית במדינה המוזהבת אף זינק ביותר מ-7% בהשוואה לחודש מרץ (אז הנתון עמד על 758,990 דולר) ו-34.2% לעומת אפריל 2020 (606,410 דולר). לפי הדו"ח, מדובר בהתייקרות הגדולה ביותר שנרשמה במחיר החציוני של בית בתוך פרק זמן של שנה.

"שוק הנדל"ן הלוהט ביותר ממשיך להיות בקליפורניה, והבתים נמכרים בה בקצב חסר תקדים", מסביר דייב וולש, נשיא איגוד סוכני הנדל"ן, "העובדה שהבתים נמכרים במחירים גבוהים גם גוררת נתונים נוספים לשיאים חדשים, למשל המחיר הממוצע לרגל רבוע של שטח".

וולש אף התייחס לצד השני של המשוואה, זה של הרוכשים: "ההתייקרות בהכרח תגרום לכך שיהיה קשה יותר לרכוש בית בקליפורניה, בה המחירים לא היו זולים מלכתחילה".

YOU MIGHT ALSO LIKE