ביהמ"ש בקליפורניה הרשיע קבלן בנייה שפעל בניגוד לחוק
בתום חקירה של בלשי ה-CSLB הוחלט להעביר את התיק למשטרה, שהגישה כתב אישום כנגד קבלן בנייה מצפון קליפורניה אשר גבה כ-30 אלף דולר במקדמות ולא סיים את העבודות. ביהמ"ש הקל עמו ויאפשר לו לשלם פיצוי ללקוחות, ואם לא הוא יישלח למאסר בפועל

השבוע הרשיע בית המשפט את טוני דאנג, קבלן בנייה שפעל ללא רישיונות בצפון קליפורניה, לאחר שעשרות תלונות התקבלו נגדו על כך שנטש את זירת העבודה לאחר שקיבל את כספי המקדמה וביצע מעט מאוד מן העבודה עצמה.

 

חוקרי ה-CSLB, אילוסטרציה (צילום: CSLB)

 

כתב אישום חמור ובו 11 סעיפים של הונאה הוגש כנגד דאנג, שהודה באשמה מוקדם יותר החודש. הוא לקח כ-30 אלף דולר כמקדמות מלקוחותיו ובהרבה מהמקרים כלל לא שב למקום. במקרים אחרים הוא הגיע ועבד במשך שעה קלה לפני שנטש את הבית. אומנם מדובר בעבודות גינון ("landscaping"), אולם גם לכך צריך רישיון (C-27).

בית המשפט החליט לרחם על דאנג ומאפשר לו להימנע כלל וכלל משלב גזירת העונש, שנדחה לחודש נובמבר הקרוב. על דאנג לשלם פיצוי כספי של 15 אלף דולר ללקוחות שהונה. מדובר בעשרה תשלומים של 1,500 דולר בחודש, ואם יעמוד בהם יוטל עליו תקופת מבחן בלבד. מצד שני, אם לא יעמוד בתשלומים, הוא ישוב לביהמ"ש בסוף השנה ועלול להישלח למאסר בפועל של עד שנתיים.

"אני מאוד מקווה שהחשוד ישלם את הפיצוי בהתאם ללו"ז שנקבע, בעיקר כי זה יסייע לקורבנות שלו להתאושש ממעשיו", אמר דיויד פוגט, בכיר ב-CSLB. עוד אמר כי "הפרשה הזו צריכה לשמש כתזכורת לא לסמוך על כל מי שאומר שיש לו רישיון לעסוק בבנייה. על לקוחות לוודא את המידע הזה לפני שהם משלמים ולו סנט בודד".

ניתן לבדוק את מספר הרישיון של קבלני הבנייה בקליפורניה באמצעות אתר ה-CSLB.

YOU MIGHT ALSO LIKE