האם זה זמן טוב לקנות נדל"ן או שפיספסנו את הרכבת?
אייל מלמד,סוכן הנדל"ן המצליח בפלורידה, המתמחה בהשקעות ובתי יוקרה, מייעץ על השוק החם במדינה

את שאלה שכל יום משקיעים מתקשרים ושואלים אותי על השוק הרותח שלנו בדרום פלורידה. "האם אנחנו בפיק ומפה זה רק יכול לרדת?", "אין סיכוי שהשוק עוד יעלה".
קודם כל אני עונה שמה יקרה בעתיד אני לא יכול לדעת וכמוני אף אחד אחר, גם מי שמתיימר לדעת לא באמת יודע. מה שכן, אפשר להסתכל ביחד על השוק ולנסות להעריך ביחד. לי חשוב מאד שהמשקיעים יצללו ביחד איתי לסטטיסטיקות, למחקר השוק ולהבנה על כל נכס ונכס שאנחנו רוכשים. אני לא מאמין ב"תביאו את הכסף ותהיו רגועים". ממש לא.
אז אם בכל זאת אתם שואלים את דעתי (וזאת כמובן רק דעה) אני רואה את השוק ממשיך לעלות מכיוון שאני רואה בעיניים, ובכמות שיחות הטלפון שמגיעות אלינו למשרד כל יום מאנשים שחולמים לעבור לפלורידה.
אז מאיפה הרוב מתקשרים? ניו יורק, קליפורניה, טורונטו, שיקאגו ובוסטון לרוב, כמובן מעוד מקומות נוספים ואחרים. המכנה המשותף זה שלכולם נמאס מהסגרים, מהמיסים הגבוהים, מהמחירים המטורפים בערים האחרות, ומהחוקים שבד"כ אינם פרו (לטובת) בעל הבית כמו אצלנו בפלורידה. תוסיפו על כך את המזג האויר שלנו, וקהילות מדהימות ותבינו למה פלורידה היא כרגע נמצאת בטופ של ההגירה החיובית. נוסף על כך, האיזורים האיכותיים בדרום פלורידה בהם אנו עובדים כבר צפופים ומלאים בבנייה, ככה שכל הקרקעות כבר תפוסות ואין מקום לבנות בנוסף אלא על חשבון נכסים קיימים ותבינו שהמחירים לדעתי ימשיכו לעלות באופן טבעי.
"האם היה עדיף לקנות לפני שנה או לפני שנתיים?" כמובן שכן! מי שקנה הרוויח כ-30% רק בשנה האחרונה ואם קניתם לפני שנתיים נכסי קרקע (פחות דגש על דירות) אז עשיתם קרוב ל-45-50% רווח מעליית הערך, שלא לדבר על הרווחים שבינתיים הרווחתם מהשוכרים.
אז שורה תחתונה, מה אני מייעץ היום לעשות? הרי מכונות זמן עדיין אין לנו ולכן, תחפשו לקנות נכס שהיום הוא במחיר טוב יחסית לשוק. מה זה מחיר טוב? אין 20-30% מתחת ממה שאני מכיר אבל אם תוכלו למצוא נכס בכ- 5-10% מתחת לנכסים דומים שנמכרים היום, אפילו כזה שצריך קצת להשביח אותו אבל יש מקום פוטנציאלי לעליית המחירים, אז עשיתם טוב. המדד שלי לקניה טובה הוא: אם למחרת ניתן למכור את אותו הנכס ללא הפסד ולקבל חזרה את כל הכסף לחשבון בלי לעשות כלום - קניתם טוב.
לדוגמא מהשבוע- לקוח שחיפש איתי מולטיפמילי, לאחר עשרות הצעות שלא תפסנו, סוף סוף נכנסנו לחוזה לפני כשבועיים והיום האפרייזל הגיעה גבוהה יותר ממחיר הקנייה, וזאת למרות שאפרייזלים נוטים להיות קונסרבטיבים, נמוכים מהערך האמיתי, כדי להגן על הבנק, עדיין יצא שקנינו במחיר נמוך יותר מההערכה הנמוכה של הבנק. אין קיצורי דרך, חייבים לעבוד קשה, לחפש המון ולהגיש הצעות על מנת למצוא את אותו מוכר שחייב למכור את הנכס שלו ואף מוכן קצת להתפשר במחיר.
אני מקווה שהטיפים שלי נתנו קצת כיוון למשקיעים שמתלבטים מה לעשות וכמובן שאשמח לשוחח בטלפון למי שיש עוד שאלות: 305.615.9399. שיהיה המשך שבוע פורה לכולם!

 

YOU MIGHT ALSO LIKE