פרדוקס? שיא חדש נשבר בבעלות אמריקאים על בתים, דווקא ברבעון החלש מזה שנים במשק האמריקאי
ממשרד המפקד האמריקאי נמסרו תוצאות שהפתיעו רבים מאוד בענף המתאושש. ידעו על שיפור אבל הופתעו לדעת עד כמה הנתונים אופטימיים. ובכל זאת יש מקום להסתייגות. במקביל הפער בין ההיצע לביקוש מגיע ל-33 אחוזים ומבשר שוק של ביקושים עתידי

באמצע המיתון ומשבר הבריאות הציבורי הקשה ביותר מזה עשורים רבים, שיעור בעלות על בתים ב ארצות הברית זינק לנקודה הגבוהה ביותר מאז משבר הסאב פריים של 2008.
היצע הדירות יורד ב-33% ביחס לשנה הקודמת ביחס לביקוש של בעלי יכולות כלכליות לשלם על ההצעות.  עוד עדות לכך שהניסיון להשוות כלכלית את המצב כיום לימי השפל הגדול של מאה שנים אחורה בתחילת שנות ה-20 של המאה הקודמת הוא משולל קשר מעשי למציאות




שיעור הבעלות על בתים הגיע ל -67.9% ברבעון השני של 2020, fl על פי דיווח שנערך לאחרונה ממשרד המיפקד האמריקאי.
עליה של 2.6%  לעומת 65.3% מהאמריקאים המחזיקים בבתי מגורים ברבעון הראשון של השנה ו 64.1% ברבעון השני של השנה שעברה.

בעוד שעל פני השטח נראה כי שוק הדיור התאושש מהתרסקות שוק הדיור לפני למעלה מעשור, השיעור מעט מרמה. מאמצי איסוף הנתונים של מפקד האוכלוסין נפגמו  מוירוס הקורונה החדש והסגרים שנגרמו בעקבותיו.

"חלק מהעלייה שאנו רואים נובעת ככל הנראה משינויים בדרך שבה אספה הלשכה למפקדי ארה"ב נתונים," אומרת  הכלכלה הראשית דניאלה הייל. "שוק הדיור מצליח ממש. סביר להניח שבעלות הבית עלתה, אבל אני לא חושבת שזה סביר שהוא עלה כל כך הרבה."

לאחר הפסקת ההמלצות לאזרחים לשהות בבית, שוק הדיור התהפך – והחל לצמוח לאטו. המחסור בבתים בשוק לא הרגיע את המוני הרוכשים מלבדוק אופציות קניה חדשות. בעודם מבקשים לברוח מדירות עירוניות קטנות ובתים קטנים צפופים תוך ניצול ריביות משכנתא נמוכות בשיא. (המחירים טבלו מעט מתחת ל -3% בפעם הראשונה אי פעם בתחילת החודש.)

 

"אנשים עדיין רוצים להחזיק בבתים, ועם שיעורי המשכנתא הנמוכים הקיימho, הרבה אנשים מנצלים את זה למרות שיש המון דברים מפחידים שקורים במשק", אומרת הייל.

 

זה הוביל למחירי הבתים החציוניים לעלות 9.1% בשיעור שנתי, בשבוע שהסתיים ב -18 ביולי. זאת למרות המיתון והאבטלה הנפוצה ביותר מאז השפל הגדול. בינתיים, מספר הבתים למכירה יורד ב -33% בהשוואה לשנה הקודמת, אז האומה כבר חווה מצוקת דיור.

 

בעלות בית באמריקה צמחה רוחבית לכל הגילאים והגזעים. שיעור הבעלות על הבית של שחורים זינקה ל 47% - לעומת 40.6% בשנה הקודמת ולמעשה הגבוהה אי פעם. עם זאת, שיעורים אלה עדיין נמוכים מאלו של קבוצות אחרות: כ- 51.4% מההיספנים, 61.4% מהאסייתים וכ- 76% מהלבנים היו בעלי בתים.

YOU MIGHT ALSO LIKE