בעלות מיליארד דולר: פרויקט ענק ישנה את פני הוליווד
בתום שנים של ניסיונות לקבל את אישורי הבנייה הנדרשים, השבוע אושר במועצת העיר הפרויקט הענק שיביא להקמת שלושה מגדלים. קרוב לאלף יחידות דיור צפויות להיבנות, בנוסף למלון ושטח מסחר ענק

פרויקט ענק שעתיד לקום לאורך שד' סנסט המפורסמת זכה לאישור גורף של מועצת עיריית לוס אנג'לס מוקדם יותר השבוע. עם 13 תומכים וללא מתנגדים, נסללה הדרך לשיפוץ נרחב של "Crossroads of the World" והבניינים שסובבים אותו.

 

הפרויקט כפי שיראה בסיומו (צילום: Harridge Development Group)

 

על פי התוכנית, במסגרת הפרויקט ייבנו 950 יחידות דיור, מלון בן 308 חדרים ושטחי מסחר בגודל 190 אלף רגל רבוע. שלל הדיירים השונים יתפרסו על פני שלושה מגדלים שייבנו לגובה של 26, 30, ו-32 קומות. הפרויקט זוכה לתמיכה רחבה, הן מבחינת תושבי האזור שטוענים שהשכונה זקוקה ל"החייאה", והן מבחינת הרשויות המקומיות.

 

הפרויקט כפי שיראה בסיומו (צילום: Harridge Development Group)

 

מדובר בפרויקט שתכנונו החל כבר לפני כארבע שנים, והוא תוכנן במשותף ע"י שתי חברות: Skidmore, Ownings and Merrill ו-Rios Clemnti Hale Studios. אחד הנושאים החשובים בפרויקט הוא שימור מספר מבנים שנבנו בשלהי שנות ה-30 של המאה הקודמת. אותם בניינים יוצרים יחדיו את מתחם "Crossroads" שעליו ייבנה הפרויקט החדש.

 

הפרויקט כפי שיראה בסיומו (צילום: Harridge Development Group)

 

למרות שמספר מבנים יישמרו, לא מעט מבנים ייהרוס על מנת לפנות מקום למגדלי הענק. לא פחות מ-82 דירות הנמצאות במצב של שכירות בפיקוח ייהרוס, אולם העירייה התנתה את האישור בכך שלמפונים תוצע דירה חלופית בפרויקט החדש.

על פי ההסכם, הדירה החלופית צריכה להיות באותו הגדול (או גדולה יותר) מהדירה המפונה ושכר הדירה חייב להיות זהה. בעלי הבניין יוכלו לעלות את השכר בגובה של 3% מדי שנה, אך לא מעבר לזה.

 

 

הפרויקט כפי שיראה בסיומו (צילום: Harridge Development Group)

 

במשך השנים שימש המקום כבית מלון ומקום להשכרת דירות לתקופות קצרות, ובין האנשים ששהו במקום ניתן למצוא את הזמר וורן זבון, הבמאי טים ברטון, אגדת הקולנוע אלפרד היצ'קוק והסופר פרנסיס סקוט פיצג'רלד. בשל שלל האורחים המפורסמים, המקום נוסף למרשם הלאומי של מקומות היסטוריים בארה"ב.

YOU MIGHT ALSO LIKE