"בלי Workers' Comp, האחריות נופלת על בעל הנכס": מעצרים נוספים במבצע של ה-CSLB
הארגון שמנפיק רישיונות לתעשיית הבנייה בקליפורניה שוב ערך מבצע סמוי, הפעם בצפון המדינה. 15 קבלנים נעצרו, לרבות 6 שלא החזיקו בביטוח למקרה של פציעת עובד

חוקרי ה-CSLB - המועצה לרישוי קבלני בנייה בקליפורניה - ערכו מבצע סמוי נוסף לאיתורם ומעצרם של קבלנים המואשמים בביצוע עבודות באופן לא חוקי.

 

אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

הפעם המבצע נערך במחוז מרסד (ממזרח לסקרמנטו) והתמקד בקבלנים שאינם מחזיקים בביטוח למקרים של פציעת עובד (Workers' Comp).

חשוב להסביר כי החוק בקליפורניה מחייב בעלי חברות בתעשיית הקונסטרקשן להחזיק בביטוח זה, אלא כן מדובר בקבלן העובד לבדו. פטור זה לא תקף לעובדים בתחום של גגות, כך על פי ה-CSLB. במקרים שבהם עובד נפצע והחברה אינה מחזיקה בביטוח הולם, האחריות המשפטית עלולה ליפול על בעל הנכס, כך שמי שמעסיק קבלנים מוכרח לבצע בדיקה באתר ה-CSLB ולוודא את כל הפרטים של הקבלן.

מתוך 15 קבלני העבודה שנעצרו, 6 לא החזיקו בביטוח זה על אף שהעסיקו עובדים ועל כך הם צפויים לעמוד לדין. 14 מתוך 15 העצורים גם סיפקו הצעות מחיר העולות על הסכום שמותר (בקליפורניה מותר לספק הצעת מחיר של עד 500 דולרים - כולל עבודה וחומרים - ע"י מי שאינו מחזיק ברישיון מטעם ה-CSLB).

בנוסף, 14 מתוך 15 העצורים מואשמים בפרסום לא חוקי, שכן הם לא החזיקו ברישיונות הנדרשים ולא ציינו זאת במודעתם כפי שהחוק דורש.

YOU MIGHT ALSO LIKE