תשכחו מסן פרנסיסקו: סקרמנטו היא העיר עם הכי הרבה התחלות בנייה בצפון קליפורניה
אומנם לוס אנגל'ס שמרה על המקום הראשון בדירוג, אך בירת קליפורניה עקפה ערים גדולות כגון סן פרנסיסקו, סן חוזה, אוקלנד וסן דייגו. בעירייה מנסים להפוך את העיר ליעד נחשק בעבור המחפשים לברוח ממחירי הבתים הגבוהים בערי החוף

משבר הדיור שפוקד את קליפורניה מזה תקופה ארוכה עדיין רחוק מסיומו, אך מספר ערים במדינה דווקא רשמו התחלות בנייה רבות במהלך השנה שעברה.

 

 

לוס אנג'לס דורגה בראש רשימת התחלות הבנייה של המדינה, וסקרמנטו דורגה כעיר עם הכי הרבה התחלות בנייה מצפון ללוס אנג'לס. ולא רק העיר עצמה, גם פרברים כגון רוזוויל ורוקלין דורגו גבוה.

סה"כ התווספו כ-2,400 יחידות דיור בסקרמנטו כאשר מרביתם היו בתים פרטיים, דבר שמאשש את הטענה שסקרמנטו הפכה לעיר המגורים המועדף לאותם תושבים שמנסים לברוח ממחירי הדיור היקרים של לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו.

למרות המספר המרשים של בתים ודירות שנבנו בסקרמנטו, עדיין מדובר בפער ניכר לעומת שיא התחלות הבנייה שנרשם ב-2009, אז מעל ל-4,000 יחידות דיור נופסו לבירת קליפורניה. מגמה זו מתיישרת עם המגמה במדינה כולה: 97 אלף יחידות דיור נוספו ב-2018, הרבה פחות מהשיא שנרשם ב-2006 (200 אלף). מבחינת תוספת בתים נטו, מדובר ב-77 אלף בלבד, וזאת בשל כמות הבתים שנהרסו במהלך השריפות ההרסניות שפקדו את המדינה אשתקד.

בעיני רבים, המשבר הכלכלי שפקד את ארה"ב לפני כעשור הוביל לירידה בהתחלות הבנייה, דבר שבתגובה הביא למשבר הדיור שרק הולך ומחריף ברוב חלקי המדינה. ע"מ להתמודד עם אתגר זה, המושל גאווין ניוסאם הקצה 1.75 מיליארד דולר מתקציב המדינה לטובת הקמת יחידות דיור.

ערים רבות צפויות להביט על התחלות הבנייה בבירת המדינה ולהשתמש בעיר כדוגמה. רוב ההתחלות הן בשכונת נטומאס (Natomas), שנמצאת בסמוך למרכז העיר. בדומה ללוס אנג'לס, מרכז העיר סקרמנטו עובר תחייה בשנים האחרונות. בניינים ישנים עוברים שיפוץ מרחיב ומפעלים ובנייני משרדים עוברים הסבה לבנייני מגורים.

בכירים בעיריית סקרמנטו מנסים לשנות את תדמית העיר ולהפוך אותה לאטרקטיבית יותר בעבור תושבים פוטנציאלים: "זו לא רק מגמה של שנה בודדת. יש לנו מגוון של פרויקטים של דיור בשכונות רבות", אמר ריאן דה-וור, מנהל הפיתוח בעירייה, בנוגע להתחלות הבנייה הרבות הבעיר.

YOU MIGHT ALSO LIKE