ההכרזה שקבלני הבנייה חששו ממנה מתממשת: יוגברו משמעותית הפיקוח וגובה הקנסות
עשרות פקחים נוספים של מנהל הבריאות והבטיחות יצאו בקרוב לשטח ויבצעו ביקורות ברחבי המדינה. אם תקציב ממשל טראמפ יאושר, עשרות נוספים יצטרפו אליהם. במקביל, OSHA פועל ע"מ להפסיק את ה"שיימינג הציבורי" ובמקום הוא מתמקד במתן קנסות גבוהים במיוחד

מנהל הבריאות ובטיחות תעסוקתית (OSHA) עתיד להגביר את התכיפות בה מתבצעים ביקורות באתרי בנייה ברחבי ארצות הברית, כך עולה מדבריו של שר העבודה, אלכסנדר אקוסטה, במהלך שימוע שנערך לאחרונה בקונגרס.

 

ביקורת של פקחי OSHA (צילום: AP)

 

על פי השר אקוסטה, OSHA העסיק 76 פקחים חדשים במהלך שנת המס האחרונה, ורובם נמצאים לקראת שלבי סיום של ההכשרה המקצועית, הצעד האחרון לפני שיישלחו לשטח כדי לבצע ביקורות בשלל נושאים, לרבות בטיחות העובדים ותנאי העסקתם. עוד חשף שר העבודה כי בשנתיים האחרונות (2017 ו-2018) נרשמה עלייה גדולה בכמות הביקורות של OSHA כאשר מדי שנה התקיימו 32 אלף ביקורות. הנתון צפוי לזנק ל-40 אלף לקראת תום השנה האזרחית.

מעבר לעשרות הפקחים החדשים, בכוונת הנשיא טראמפ להקצות כ-550 מיליון דולר לתקציב OSHA במהלך שנת המס 2020. אם התקציב יאושר במתכונת זו, בכוונת המנהל להוסיף כ-40 פקחים נוספים.

השינוי הקיצוני ביותר שהתרחש ב-OSHA מאז שהחל כהונת הנשיא טראמפ (ושער העבודה אקוסטה) הוא ההחלטה לחדול מ"שיימינג ציבורי" ולהטיל קנסות כספיים על העוברים על תקנות המנהל. כזכור, המדיניות של OSHA במהלך כהונת הנשיא לשעבר אובמה הייתה לבצע את ה"שיימינג הציבורי" במטרה להאשים באופן פומבי את החברה בכך שלא אכפת לה מבטיחות ובריאות עובדיה. כמובן שמדיניות זו הייתה רלוונטית לעבירות קטנות, אך כעת הענישה מתמקדמת במתן קנס.

על פי השר, גובה הקנסות הגיע לשיאים חדשים: במהלך השנה הראשונה לכהונת טראמפ, OSHA קנס שתי חברות בסכום העולה על מיליון דולר. המנהל אף ביקש להטיל קנס של 1.5 מיליון דולר על חברה לתיקון גגות מפלורידה, בטענה שהיא מפרה שוב ושוב את תקנות הבטיחות בנוגע לעבודה בגבהים, אך קנס זה טרם אושר מכיוון שהחברה הגישה ערעור עליו.

על קבלני בנייה להכיר במגמות שמתרחשות בתעשייה שלהם, אך השילוב של קנסות גבוהים עם פיקוח מוגבר לא צריך לעורר דאגה בקרב אותן חברות שפועלות בהתאם לחוקים ותקנות.

YOU MIGHT ALSO LIKE