פניית פרסה: לא תוקם חווה סולארית ענקית בסן ברנרדינו
מועצת פקחי המחוז החליטו לא רק לבטל את הקמתה של חווה ענקית (כמיליון אקר), אלא שגם הוחלט לחוקק חוק שיאסור על הקמת החוות הללו בעתיד. המפקח היחיד שהצביע כנגד המהלך: "אנחנו לא צריכים להרתיע את החברות שעוסקות באנרגיה מתחדשת מלפעול בתחומי המחוז"

הרשויות במחוז סן ברנרדינו נכנעו ללחצים כבדים שהפועלו מצד התושבים והחליטו לבטל את תוכניות הבנייה של חווה סולארית עצומה, וזאת למרות העובדה שהיא הייתה אמורה להיבנות בשטח פרטי.

 

חווה סולארית במדברי קליפורניה. חקיקה חדשה תמנע את הקמתן במחוז סן ברנרדינו (צילום: Shutterstock)

 

עם ארבעה מתנגדים לתוכנית ורק קול אחד בעדה, מועצת הפקחים של המחוז תפעל למען תושבים, שאינם חפצים בתיעוש השטח המדברי הסמוך לביתם. כזכור, בשנה שעברה אושרה הצעת חוק בקליפורניה לפיה חברות השירות מחוייבות לקבל כ-60% מהחשמל שלהן ממקורות מתחדשים עד שנת 2030, ו-100% עד שנת 2045. ההחלטה שהתקבלה בסן ברנרדינו מצביעה על הקושי הרב שיעמוד בפני החקיקה, שכן רשויות מקומיות רבות אינן מעוניינת בהקמת חוות סולאריות בתחומן.

בניית החווה הייתה אמורה להביא ליצירת כאלף מקומות עבודה זמניים (לצרכי הבנייה) ומאות משרות הקשורות בהפעלה השוטפת של החווה. "אומנם מדובר במשרה זמנית, אבל אנחנו חיים מזה", אמר ג'סטין לנפורד, נשיא אגודת החשמלאים של המחוז, "נראה לי מאוד חסר אחריות לפעול כך", הוא אמר. מעבר לכך, המחוז לא יקבל כספי מסים בעבור השטח שעליו החווה הייתה אמורה להיבנות. על פי ההערכות, מדובר בשטח של כמיליון אקר (4,000 קמ"ר).

ראוי לציין שמחוז סן ברנרדינו הינו הגדול ביותר בקליפורניה מבחינת שטחו, שעומד על 20,062 מייל רבוע (כ-52 אלף קמ"ר). לשם השוואה, מחוז לוס אנג'לס משתרע על פני 4,060 מייל רבוע (כ-10,500 קמ"ר) "בלבד". מועצת הפקחים קיבלה עשרות תלונות מתושבי האזור, לרבות מתושבי ג'ושוע טרי, עמק לוסורן ודגט, ערים ועיירות הסמוכות לחוות סולאריות קיימות.

מועת הפקחים לא רק שביטלה את התוכנית הקיימת, אלה חוקקה חוק שנועד למנוע מחוות סולאריות נוספות לקום במחוז בעתיד. קורט הגמן, המפקח היחיד שהצביע נגד ההחלטה, אמר השבוע כי "אנחנו לא צריכים להרתיע את החברות שעוסקות באנרגיה מתחדשת מלפעול בתחומי המחוז. הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מסחרר, ואולי בעתיד הלא רחוק נראה פתרון שהוא מעט יותר אסתטי ופחות יפריע לתושבים. אז למה שנחוקק היום חוק שימנע מזה להגיע אלינו?".

 

YOU MIGHT ALSO LIKE