למרות החוק לצמצום נזק מרעידות אדמה: 86% מהבניינים הבעייתים לוס אנג'לס טרם שודרגו
מעל ל-15 אלף מבנים נדרשים בחוק לעבור שדרוג סיסמי, אך הדבר נעשה ברק 14% עד כה. מדובר במבנים בעלי "קומה רכה", שהיא קומת קרקע בעלת חניון, כניסה לחניון או בתי עסק. בשל המחיר הגבוה בשדרוג, בעירייה בוחנים שיטות שונות למתן סיוע כספי

בשבוע שעבר עודכנו חברי מועצת עיריית לוס אנג'לס בנוגע לשדרוג סיסמי הרלוונטי לכ-15 אלף בניינים ברחבי העיר, ולתדהמתם נודע כי רק 14% השלימו את השדרוג שמחויב בחוק.

 

מבנה בעל "קומה רכה" שקרס בעת רעידת האדמה "לומה פרייטה" ב-1989 (צילום: ויקיקומונס)

 

כאשר ראש העיר אריק גרסטי חתם על החקיקה בשנת 2015, חוקי הבטיחות בנוגע לרעידות אדמה בלוס אנג'לס הפכו לנוקשים ביותר בכל המדינה. החקיקה מחייבת לבצע שדרוג של מבנים שסומנו כפגיעים, לרבות בניינים בעלי "קומה רכה". מושג זה מתייחס לבניינים בעלי שלוש קומות ומעל כאשר קומות הקרקע היא חניון, כניסה לחניון או מספר בתי עסק. 

במסגרת החקיקה, כל בנייני העץ נדרשו לבצע את התיקונים בתוך 7 שנים (עד שנת 2022) ואילו כל בנייני הבטון נדרשו לפעול בצורה דומה בתוך 25 שנים. מעבר לכך, החקיקה נוגעת לבניינים שנבנו לפני התחשבות בהיבט של רעידות אדמה ולפני החל תקנות סיסמיות. דהיינו, כל בניין שנבנה לפני 1977 נכנס לרשימה.

 

מבנה בעל "קומה רכה" בשכונת אנסינו (צילום: גוגל מפות)

 

על פי העדכון שקיבלו חברי מועצת העיר, כ-13,821 בבניינים מעץ ובעלי "קומה רכה" ו-1,376 בניינינים העשויים מבטון צריכים לעבור את השדרוג המבני, אך 7% מהמבנים הללו קיבלו פטור בזכות שדרוג יזום שעשו בעשור שקדם לאישור הצעת החוק. יתר המבנים נמצאים באחד משלושה שלבי שדרוג כאשר רק 14% ממבני העץ סיימו את כל השלבים.

היות שמדובר בהוצאה ממוצעת של כ-150 אלף דולר במבנים העשויים מעץ והוצאה של מיליונים בבתי העשויים מבטון, בשנה שעברה החלה המועצה לבחון דרכים בהן ניתן לסייע לבעלי הבתים. עד כה, לא נפתחה אף אפשרות לקבל כספי סיוע לפני השדרוג, אך במועצה פיתחו תוכנית לפיה בעלי הבתים יוכלו לקבל כמחצית מן הסכום בחזרה בדיעבד. בשבוע שעבר הוצגו הנתונים הבעייתים לחברי המועצה מתוך כוונה שיפתחו בתוכנית שתכסה את העלויות מראש.

YOU MIGHT ALSO LIKE