קנס בגובה עשרות אלפי דולרים הוטל על חברה שהתעלמה מהוראות הבטיחות וגרמה למותו של עובד
OSHA הטיל קנס בגובה 66 אלף דולר במה שהוגדר כהפרה חוזרת ע"י חברת בנייה מריברסייד. מוקדם יותר השנה החברה לא פעלה בהתאם לחוק בעת עבודות חפירה ועובד נמחץ למוות בעקבות קריסת קיר

קנס בגובה 66 אלף דולר הוטל על חברת בנייה מריברסייד בעקבות הפרות בטיחותיות חוזרות אשר הובילו למותו של פועל שעבד בתעלה בעומק 17 רגל אשר קרסה עליו.

 

חפירת תעלה (צילום: Shutterstock)

 

וועדת חקירה של OSHA, מנהל הבריאות ובטיחות תעסוקתית, קבעה כי החברה, Empire Equipment Services, פעלה בניגוד גמור לתקנון בכל הנוגע לחפירת התעלה. האירוע המדובר התרחש ב-9 במאי כאשר שני עובדי החברה הגיעו למקום כדי להתקין צינורות ביוב חדשים בפרויקט בלייק פורסט (מחוז אורנג'). בשלב מסוים, אחד הקירות הפנימיים בתוך התעלה שנחפרה קרס ורק אחד העובדים הצליח להיחלץ בשלום.

בחקירתו גילה OSHA כי החברה לא דאגה לשלוח לאתר העבודה אדם שהוסמך לבחון את התעלה, צורת חפירתה ואת צורת העבודה של העובדים. עוד נחשף כי האדמה באזור שבו פעלו העובדים הייתה רכה מהרגיל, דבר שהצריך קורות נוספים על מנת למנוע קריסת קיר בדיוק כפי שקרה. "בגלל שהעבודה בחפירות היא מאוד מסוכנת, אדם שהוסמך ע"י OSHA חייב לבחון את אתר העבודה באופן אישי כדי להגדיר את האדמה בצורה נכונה וכדי למנוע קריסה של קירות פנימיים", אמר ג'וליאן סאם, מנהל OSHA בקליפורניה.

באוגוסט 2017 הטיל OSHA קנס על Empire Equipment Services בגין הפרה נוספת, גם היא בנושא העבודה בתעלה. במהלך ביקור פתע שערך המנהל במקום, נקבע כי החברה כלל לא סיפקה אמצעי מגן כלשהם לעובד שעבד בחפירת תעלה בעומק העולה על חמישה רגל. האירוע הזה לא נגמר במוות, אך OSHA קנס את החברה בקרוב ל-25 אלף דולר.

 

חפירות העולות על 5 רגל זקוקות לאישור מיוחד (צילום: Shutterstock)

 

מבחינת OSHA, האירוע הקלטני מהווה עבירה חוזרת של אותן תקנות, ועל כן הוחלט להטיל קנס גבוה מהרגיל, 66,000 דולר. OSHA גם צפוי לבקש מה-CSLB לשלול את רישיון העבודה של החברה, אך דבר זה זקוק לאישורים נוספים לפני שיצא אל הפועל. ממנהל הבטיחות נמסר כי ישנו מידע רב באתר האינטרנט שלו כיצד לתכנן ולבצע חפירת תעלה בצורה בטוחה ויעילה. OSHA גם מבקש להזכיר כי חפירת תעלה בעומק העולה על 5 רגל צריכה לקבל אישור מיוחד, ובקשה לכך ניתן להגיש באתר של המנהל.

YOU MIGHT ALSO LIKE