לקראת החלת חוקי הסולאר, חברות הבנייה בקליפורניה נכנסות לתעשייה
טסלה נחשבת לחברה הגדולה ביותר שעוסקת בייצור והתקנת פאנלים סולאריים לגגות, אך יותר ויותר חברות בנייה מבקשות להיכנס לתחום לקראת החלת החוק שיחייב בהתקנת הפאנלים בכל בית חדש. טסלה מודה שישנה ירידה בקצב ההתקנות שלה, מאידך חברות הבנייה מכפילות את קצב ההתקנות שלהן

כאשר מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, כינה את שנת 2019 כ"שנת הסולאר", ספק אם הוא צפה שהתחרות בתחום תגבר. בזמן שיצרנית המכוניות החשמליות מעלה הילוך בתהליך הייצור של הפאנלים הסולארים, היא ניצבת בפני תחרות קשה מצד חברות קבלני גגות.

 

התקנת פאנלים סולאריים על גבי גג בית פרטי (צילום: Shutterstock)

 

אחת החברות הבוטלות בתחום היא Standard Industries Inc, שהחלה למכור גם היא פאנלים סולארים בשנה שעברה. לדברי החברה, עד כה התקבלו כ-200 הזמנות, אך ההערכה היא שמספר זה רק ילך ויתפח בחודשים הקרובים: "מה שעוצר אותנו כרגע זה קצב הייצור של הפאנלים. אני מאמין שעד סוף השנה נמכור 2,000 ערכות ביתיות", הסביר מרטין דה-בונו, יו"ר חטיבת האנרגיה בחברה.

כאמור, המוצר שמציעה Standard Industries מתחרה באופן ישיר עם טסלה, שעד כה הייתה החברה הגדולה המרכזית בכל הקשור להתקנת פאנלים סולארים. באופן כללי, בשנה האחרונה נרשמה מגמה לפיה יותר ויותר חברות בנייה נכנסות לתחום של התקנת פאנלים סולארים. למגמה זו כמובן יש קשר לביקוש, שכן התקנת פאנלים סולאריים הפכה לשגרתית יותר, בייחוד במדינות חמות כגון קליפורניה, אריזונה, טקסס ופלורידה. "במקום שטסלה 'תפריע' לתעשייה שלנו, אמרנו לעצמנו שאנחנו רוצים להיות ה'מפריעים'", מסביר דה-בונו.

חברת PetersonDean Roofing נחשבת לאחת הוותיקות בתחום, שכן היא החלה בהתקנת פאנלים סולאריים בשנת 2014. לדברי סמנכ"ל החברה, סטיב הובר, במהלך שנת 2018 התבצעו 9,800 התקנות. "השנה אנחנו נכפיל את הנתון", מתגאה הובר. חשוב להבהיר שאומנם מדובר בפאנלים סולאריים, אך מה שמציעה טסלה זה מעט שונה ממה שהחברות לתיקוני גגות מציעות. הפאנלים של טסלה ניתנים להתאמה בהתאם לשטח הגג (או כל שיקול אחר), אך אלה של Standard Industries ו-Peterson מגיעים כערכה שנבנית בצורה אוניברסלית.

בשנה הבאה, חוק חדש ייכנס לתוקף בקליפורניה ויחייב להתקין פאנלים סולאריים בכל בית חדש שנבנה. לכן, מומחים לתעשיית הבנייה סבורים שמגמת הכניסה של חברות הבנייה לשוק רק תלך ותגדל. "יש פוטנציאל אדיר בתחום הפאנלים הסולארים, ולא רק בקרב החברות שמתמחות בגגות. למשל, גם חמשלאים יכולים להיכנס לתחום", מסביר יו ברומלי, אנליסט בכיר בבלומברג.

בינואר האחרון אישרה טסלה שנרשמה ירידה בקצב בה היא מתקינה פאנלים סולאריים, אך היא סירבה לפרט. ביום חמישי האחרון, מנכ"ל החברה הסביר שהחברה "מתמקדת כעת בייצור של המודל 3". 

YOU MIGHT ALSO LIKE