מה יותר משתלם בלוס אנג'לס: רכישת בית או שכירתו?
נתונים חדשים חושפים כמה מהשכר של כל בית צריך להיות מוקדם לטובת דיור, בין אם מדובר בשכירה או קנייה. בכירה בחברה שפרסמה את הדוח מזהירה: "אם נמשיך במגמה, החלום האמריקאי יישאר בדיוק כך - חלום"

דוח חדש של חברת הנדל"ן Attom Data Solutions חושף נתונים שבוודאי לא ישמחו את סוכני הנדל"ן בעיר. על פי הנתונים, משתלם יותר לשכור בית מאשר לרכוש אחד ב-60% מערי ארה"ב, לרבות לוס אנג'לס.

 

רוצים לרכוש בית בלוס אנג'לס? כמעט כל המשכורת תלך על המשכתנא (צילום: Shutterstock)

 

על פי החברה, מחירו החציוני של בית בעל שלושה חדרי שינה במחוז לוס אנג'לס עומד על 630,000 דולר. בהנחה שרוכש הבית יידרש לשלם מקדמה של 3.5% (שיעור שכיח ביותר לרוכשי בתים בפעם הראשונה), תשלומי המשכנתא יעמדו על 3,062 דולר בחודש כאשר מחשבים את שיעור הריבית הנוכחי. מחיר זה לא מתייחס למסים הכרוכים בבעלות על הבית, דבר שמעלה את המחיר החודשי.

שלא תבינו לא נכון, לא זול לשכור בית או דירה במחוז. עם זאת, התשלום הוא נמוך בהרבה ממה שיידרש לשלם בעל הבית. כך למשל, המחיר החציוני של בתים בעלי שלושה חדרי שינה במחוז לוס אנג'לס עומד על 2,593 דולר בחודש. כדי להשוות בין רכישה לשכירה, צריך לבחון את הנתונים ביחס לגובה הממשכורת.

בלוס אנג'לס, השכר החציוני של משקי הבית עומד על 61 אלף דולר. כלומר, מי שמחליט לשכור בית ייאלץ להיפרד מ-50.8% משכרו ואילו מי שמבקש לרכוש את הבית ייפרד מ-86.3% משכרו. הדוח אף מצא כי השכירות מתייקרת ברמה גבוהה יותר מעליית השכר, כך שככל שחולף הזמן, יותר ויותר אנשים אינם מסוגלים לעמוד בתשלומי המשכנתא. "זוהי לא בעיה רק במחוז לוס אנג'לס, אלא ברוב הערים הגדולות בארה"ב", סיפרה ג'ניפר וון פוהלמן, בכירה ב-Attom. עוד סיפרה כי "ככל שהפערים בין רמת השכירות לרמת השכר רק יעלו, כך החלום האמריקאי יישאר בדיוק כך - חלום".

כביכול, המספרים מצביעים על כך שמוטב לשכור בית מאשר לרכוש אותו, אולם חשוב לזכור דבר חשוב מאוד: רוכש הבית מקבל נכס, ובכל תשלום של המשכנתא הוא למעשה הופך לבעלים של עוד אחוזים מהבית עד שבסופו של דבר הוא הבעלים היחיד. לעומת זאת, מי שבוחר לגור בשכירות לא צובר לעצמו הון ולא מקבל נכס, אלא רק משלם מדי חודש.

YOU MIGHT ALSO LIKE