"מנסים לשמר את הנוף העירוני": רדווד סיטי לא תאפשר בניית בתים גדולים
חברי מועצת העיר הצביעו פה אחד בעד חקיקה חדשה, במסגרתה בית שייבנה בגודל של 3,000 רגל רבוע או 45% משטח הנכס ייאלץ לקבל את אישור ועדת התכנון. ראש העיר הודה כי המטרה היא להניא אנשים מבניית בתים גדולים: "לא אוסרים על בנייה, מקווים שאנשים יסתפקו בבתים בגודל שנקבע"

על רקע משבר הדיור שפוקד את קליפורניה כבר תקופה ממושכת, השבוע נודע כי מועצת העיר ברדווד סיטי (מחוז סן מטאו, צפון קליפורניה) מחריפה את המאבק שלה כנגד בניית בתים גדולים ומפוארים, וזאת במטרה "לשמר את הנוף העירוני ואת הגיוון בקרב הקהילה כולה".

 

תושבי רדווד סיטי מודאגים מהשינוי בנוף העירוני (צילום: Shutterstock)

 

ביום שני הצביעו חברי המועצה פה אחד בעד הוספת שלב קריטי בתהליך אישור הבנייה. מעתה, בניית בית חדש אשר מכסה יותר מ-45% מהשטח כולו, או בתים הגדולים מ-3,000 רגל רבוע (כ-278 מ"ר), ייאלצו לקבל את אישורי ועדת התכנון העירונית לפני שיתקבל אישור עבור התכוניות.

הרקע לחקיקה היא תופעה שהתרחשה בשנים האחרונות ובה אחוזות גדולות מוקמות בעיר, דבר שלדעת התושבים אינו תואם לנוף העירוני. בנוסף, המתנגדים להקמת הבתים הגדולים ברדווד סיטי טוענים שהבתים הגדולים והיקרים יותר מקשים על משפחות צעירות המבקשות לעבור לעיר.

 

 

"התקווה שלי היא לא לחסום את חברות הבנייה, אלא להביא לשינוי במגמה. אנחנו לא אוסרים על בנייה, אבל מקווים שרבים יבנו בתים הקטנים מ-3,000 רגל רבוע אשר עדיין יכולים להוות פתרון עבור משפחה עם ילדים", אמר השבוע איאן ביין, ראש העיר.

האופן שבו התבטא ראש העיר אינו מקרי, שכן מדובר בגרסה המתונה ביותר שהוצעה כדי לטפל בתופעה. ועדת התכנון המליצה למועצת העיר להגביל את גודל הבתים ל-2,500 רגל רבוע או 40% משטח הבית כאשר הנתון הגבוה בין השניים יהיה הקובע.

השינוי יחול על בניית בתים חדשים וגם על שיפוצים כמו הוספת קומה או חדר. ב-2017 ו-2018 התקבלו בעירייה כ-100 בקשות לבניית בית חדש או הוספת קומה, ובחודשים האחרונים חלה מגמה נוספת בה חברות בנייה ולא יחידים מגישים בקשות לבניית בית. ראש העיר ביין ציין במהלך הפגישה שקדמה להצבעה ביום שני כי חברת פיתוח נדל"ן מלוס אנג'לס הגישה השנה 13 בקשות להרוס בתים קטנים ברדווד סיטי ולהקים במקומם בתים הגדולים מ-3,500 רגל.

YOU MIGHT ALSO LIKE