פרויקט "פלאזה סנטה מוניקה" נמצא לקראת אישור, סוגייה אחת נותרה פתוחה
החברות שמפתחות את הפרויקט עדיין דנות על הכנסת יחידות דיור לפרויקט, אך העניין צפוי להיפתר בשבועות הקרובים. שטח גדול למשרדים ובתי עסק ייבנה, כמו גם מאות חדרי מלון. גם מבני חנייה יוקמו כדי להקל על התושבים

כבר שנים ארוכות מדברים בסנטה מוניקה על הקמת פרויקט "פלאזה", בניין שיהווה את גולת הכותרת של מרכז העיר, והשבוע נודע שהוגשה התקדמות מרשימה בתהליך לאחר שחברת הפיתוח פרסמה את דוח ההשפעה על הסביבה.

 

"פלאזה סנטה מוניקה", האם הפרויקט נמצא לקראת אישור סופי? (צילום: עיריית סנטה מוניקה)

 

את הפרויקט מפתחת חברת Metropolitan Pacific Capital ביחד עם Clarett West Development. אם הכל ילך כמתוכנן, הפרויקט יוקם לאורך שד' אריזונה בין הרחובות 4 ו-5 בעיר.

בסופו של דבר הפרויקט יכלול מספר בניינים, ביניהם מבני חנייה רבים שאמורים להקל על עומס התנועה שכבר עתה פוקד את האזור המיועד לבנייה. סך הכל צפויים להיבנות 280 חדרי מלון, יותר מ-100,000 רגל רבוע של שטח משרדי ו-42,000 רגל רבוע של שטח מסחרי. המגדל הגבוה ביותר יהיה 12 קומות, כך שסביר שיהיו לא מעט נופים מרהיבים לעבר האוקיינוס והמזח הפופולארי בעיר.

 

 

הסוגייה האחרונה שנותרה לקראת אישור הבנייה נוגעת ליחידות דיור. תחילה רצו המפתחים להוסיף גם אלמנט של דירות ובתים כדי להפוך את "פלאזה סנטה מוניקה" למגוונת ביותר, אך טרם הוחלט כיצד לפעול בנושא. העירייה דורשת להקצות מספר דירות לטובת משפחות מעוטות יכולת, אך החברה המפתחת דווקא רוצה להפוך את יחידות הדיור לדירות יוקרה. לכן נותר להחליט אם במקום יוקמו 48 יחידות דיור, או שמא המפתחים ישלמו בעבור הקמת בניין דירות נוסף במרכז העיר סנטה מוניקה ובו 130 יחידות דיור שנועדו למשפחות מעוטות יכולת.

 

הפרויקט ישלב בין בתי עסק, משרדים ויתכן גם יחידות דיור (צילום: עיריית סנטה מוניקה)

 

מספר לא קטן של תושבי העיר הביעו את התנגדותם להקמת הפרויקט, וטוענים שעדיף שהעירייה תשקיע דווקא בהקמת פארק או כל דבר אחר שיהיה לרווחת התושבים.

 

גולת הכותרת של מרכז העיר סנטה מוניקה. האם יזכה לאישור סופי? (צילום: עיריית סנטה מוניקה)

YOU MIGHT ALSO LIKE