מרכז הסחר העולמי במנהטן בתנופת פיתוח ובניה, לאחר 17 שנות שיתוק
מרכז הסחר העולמי המתחדש מצפה לדיירי עוגן, שיביאו דיירים ולקוחות נוספים. במבנה החדש מחכים זכוכיות לא שבירות ולא מעט איורים של אומני גרפיטי. סילברסטין, שמשפץ את המקום: "חשבתי שייקח לנו רק עשר שנים להתרומם מהנזק. חלפו כבר 17"

בניין משרדים בן 80 קומות, שייפתח השבוע במרכז הסחר העולמי, יהיה גורד השחקים השלישי באתר שבו עמדו המגדלים התאומים. הסרט שייחתך ביום שני, יציין פתיחת של מרכז בגובה 1,079 רגל (329 מטר). מרכז הסחר העולמי רואה בכך צעד מרכזי בבנייה מחדש של האתר, שבנייתו מחדש נתקעה במשך שנים בשל סכסוכים בין משרדי ממשלה, מפתח מרכז הסחר לארי סילברסטין, ובני משפחה של קורבנות ה-11 בספטמבר, שרצו שכל האתר יישמר כאנדרטה.

 

קיוו שייקח לו עשור להשתקם. מרכז הסחר העולמי



המבנה החדש שעלותו 2.7 מיליארד דולר, תוכנן על ידי האדריכל ריצ'רד רוגר, זוכה פרס פריצקר, הוא הבניין החמישי בגובהו בניו יורק מאז הקמתו בשנת 2016. הגובה הזה נראה כיעד חמקמק ב - 2009, כאשר רשות הנמלים של ניו-יורק וניו-ג'רזי, שבבעלותה אתר מרכז הסחר, נאבקה עם סילברסטין בנוגע לעלויות הקשורות בבנייה מחדש, וביקשה לצמצם את הביניין ל"גדם" בן ארבע קומות. לאחר בוררות בין היזם לבין בעל הנכס, הבנייה החלה בשנת 2010, אך הופסקה שבע פעמים שונות בשל היעדר מימון.

"המצב הכספי השתפר בשנת 2012", אומר סילברסטין. "זה היה כאילו מישהו בא אלינו ואמר 'המסך עלה, עכשיו אפשר לגשת למאגר של מימון'". המנהל הנוכחי של רשות הנמלים, ריק קוטון, הצטרף בשנת 2017 והחמיץ את הקרבות עם סילברסטין. קוטון אמר כי פתיחת 3 הסחר העולמי היא "צעד משמעותי מאוד בהתפתחות המתמשכת של מרכז הסחר העולמי מאתר בנייה לקמפוס פעיל, חי ונושם של בנייני משרדים ואנדרטה".

לובי מרכז הסחר העולמי 3 משתרע על 62 מטר (19 מטר) ןפונה למוזיאון הלאומי לאירועי ה -11 בספטמבר. הוא ממוקם בין הבניין החדש של סנטיאגו קלטראווה לבין מרכז הסחר העולמי 4, שנבנה גם הוא על ידי סילברסטין. המבנה החדש מורכב ממגדל בן 80 קומות, המשתרע על פני 17 קומות. קורות המגדל נראות כקישוט אבל הן למעשה רכיבים מבניים שיאפשרו חלל ללא רווחים בפנים. "זוהי מערכת נושאת עומסים", אמר קרלוס ולברדה, סגן הנשיא לסילברסטין, שפיקח על בניית הבניין.

גורד השחקים מכיל 10,000 לוחות זכוכית בכדי להפחית את הלחץ הפנימי בביניין, כלומר אם הזכוכית תיפגע - היא לא אמורה להשבר. מבפנים, המשרדים מוכנים עבור דייר עוגן, משרד פרסום שיחשיג משרד עם תקרות חשופות ולופט סוהו. ישנן טרסות חיצוניות על הקומות ה -17, ה -60 וה -76 , כולל סיפון חיצוני שיחולק בין דיירי הביניין. ציור קיר של רקדנית בשמלה אדומה מעטר קיר בקומה ה -68 החשופה, שבסופו של דבר יכסה את עבודותיהם של אמני הרחוב.

 

סופסוף מתקדמים. סילברסטין (משמאל) עם ראש העיר הקודם מייקל בלומברג בטקס גזירת סרט של בניין אחר במתחם (צילום: Youtube)



הבניין החדש הוא גורד השחקים השני של סילברסטין, מהסוג המפאר עבודות של אמני גרפיטי. אמני רחוב הוזמנו לעבוד עם הצבעים שלהם בקומה ה -69 של הבניין החדש, מרכז הסחר 4, בשנה שעברה. היצירה גרמה לחברת ספוטיפיי לשכור את הקומות העליונות של הבניין, כולל רצפת "ה"גרפיטי שבשמים".

סילברסטין אומר כי 40% מ -3 שטחי המשרדים של המרכז מושכרים. גם חברת מקינזי שכרה שטח במקום ותכנס אליו בהקדם. מיירס מרמל, מנכ"ל חברת הנדל"ן TenantWise, אמר כי עסקת מקינזי תדרבן חברות פיננסיות יוקרתיות אחרות לשקול מעבר לאזור. "מקינזי מסמנת נקודת מפנה של קבלה וכניסה למרכז הסחר העולמי", אמר.

סילברסטין, בן 87, חתם על חוזה שכירות ל -99 שנה במרכז הסחר ביולי 2001. שני מטוסים שהוטסו על ידי טרוריסטים הרסו את מתחם המרכז המסחרי שישה שבועות לאחר מכן. הוא נזכר בשיחה עם אשתו, קלרה, אם עליו לנסות לבנות מחדש או לא. "יכולנו ללכת מהמקום הזה כמו שאנשים רבים אחרים ייעצו לי, או להישאר ולבנות מחדש," נזכר סילברסטין. "אבל אמרתי, 'זה הולך להיות קשה 10 שנים', כי חשבתי שאנחנו יכולים לעשות את כל זה בתוך 10 שנים". שבע עשרה שנים לאחר מכן, סילברסטין סיים חלקית את הבנייה.

מרכז הסחר העולמי, שעדיין לא גמור לחלוטין, ממתין לדייר עוגן ולמימון לפני שניתן יהיה לבנות אותו מעבר לגדם הקיים. "אנחנו מוכרחים למצוא את הדייר של המגדל האחרון", אומר סילברסטין. בקרוב תתחיל הבניה של המרכז לאומניות במקום, לאחר תרומה של 75 מיליון דולרים, כשמועד הסיום המתוכנן שלו הוא 2020.

YOU MIGHT ALSO LIKE