ענף הבנייה בארצות הברית רושם עלייה של 9.7 אחוזים בחודש ינואר
הנתון הגבוה ביותר מזה כשנה וחצי מהווה בשורה חיובית על רקע המחסור בהיצע לבתים המיועדים למכירה

משרד המסחר האמריקאי דיווח לפני ימים אחדים על עלייה יוצאת דופן במספר התחלת הבנייה של בתים חדשים שנע בהיקף של כ 9.7 אחוזים בחודש ינואר האחרון – הגבוה ביותר מאז חודש אוקטובר של שנת 2016. הנתון המעודד מגיע על רקע ההכרזות הפסימיות בנוגע למחסור בהיצע השורר בשוק הדיור האמריקני בכל הקשור לבתים המיועדים למכירה.

 

 

על פי הודעת המשרד, התחלות הבנייה המיועדות לדיור רשמו קצב של כ 1.33 מליון מקרים בינואר, מספר המהווה עלייה ביחס ל 1.2 מליון בלבד בחודש דצמבר של השנה שעברה ו 1.24 מליון מקרים בלבד בינואר 2017. בנייה של בתים "חד משפחתיים" רשמו עלייה של 3.7 אחוזים. בניית הדירות ומתחמי המגורים ציינו זינוק של 19.7 אחוזים – מדובר בעלייה הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2016. בניית הבתים נמצאת בזינוק של כ-45.5 אחוזים באזור צפון מזרח ארה"ב, כאשר עלייה נוספת של 10.7 אחוזים נרשמה באזור מערב ארצות הברית כשאזור דרום ארה"ב עומד על  כ-9.3 אחוזים. 

לעומת היקף העליות המשמעותיות האלו, בניית מבני הדיור צנחה בכ-10.2 אחוזים באזור המידווסט. הרשאות הבנייה, המעידות על המשך הבנייה העתידית רשמו אף הן עלייה של כ-7.4 אחוזים בינואר.הכלכלה המתחזקת העניקה לאמריקאים ברוב חלקי ארה"ב רוח גבית וביטחון  לרכוש בתים. אולם למרות העלייה החדשה שנרשמה בחודש האחרון, קבלני בתים רבים טרם העמידו היצע משמעותי של בתים כדי לענות על הדרישה הגוברת.

YOU MIGHT ALSO LIKE