בעלי קבוצת הנדל"ן שמאמינים בחיבור עם הקהילה היהודית-ישראלית בל.א ומסמנים את ההזדמנויות הנוכחיות בישראל
"אנחנו בונים קודם כל מערכות יחסים, ורק אחר כך בניינים", מספרים איילת גונן ברוש וניר ברוש, בעלי קבוצת הנדל"ן ברוש, שמעריכים כי בשוק הנוכחי טמונות הזדמנויות, כאלו שעשויות להתאים לקהילה היהודית-ישראלית בארה"ב, המחפשת לצד ההיבטים הפיננסיים גם לחזק את תחושת השייכות ולתקוע יתד בישראל

חיבור שהתחיל כמעט במקרה הוליד סדרה של פגישות וסיורי נדל"ן בישראל בהובלה של איילת וניר ברוש הבעלים, אורעד יצחקי המנכ"ל וצוות האנשים הנפלא שבחברה, הם מצהירים כי האמון, הפתיחות, הקשר האנושי והשאיפה למצוינות הם מה שמובילים אותם בעשייה הנדל"נית ומדברים על המלחמה והיום שאחרי.

"אנחנו בונים קודם כל מערכות יחסים, ורק אחר כך בניינים". איילת גונן ברוש, מבעלי קבוצת ברוש, מאמינה שאנשים הם תמיד הסיפור. לפני השלד, היציקה, הבניין, וגם לפני הדירה עם הנוף הכי יפה בתל אביב.
הגישה הייחודית, המציבה את הקשר האנושי במרכז העשייה, מסבירה את הקשר המתהווה לאחרונה בין הקהילה היהודית-ישראלית באמריקה לבין קבוצת ברוש הפעילה בישראל מזה כשלושה עשורים.

בעשור האחרון מחירי הדיור בישראל עלו בשיעור חד, נתמכים בסביבת ריבית נמוכה וביקוש הגובר על ההיצע. בשנה וחצי האחרונות, עבר שוק הנדל"ן כמה טלטלות – עליית הריבית המהירה, שבדומה לארה"ב התרחשה גם בישראל במסגרת המאבק באינפלציה, והמלחמה שפרצה בשבעה באוקטובר שהאטה משמעותית את קצב הבנייה והגדילה את תנאי אי הוודאות. תחילה נרשמה ירידה חדה בכמות העסקאות והעלייה במחירים נעצרה, אך ברבעון האחרון נרשמה תפנית – כמות העסקאות קפצה ומחירי הדיור חזרו לעלות.

מימין: אורעד יצחקי - מנכ"ל, איילת גונן ברוש - בעלים, ניר ברוש - בעלים

איילת וניר, דווקא עכשיו ולמרות חוסר הוודאות בישראל, חושבים כי בשוק הנוכחי טמונות הזדמנויות, כאלו שעשויות להתאים לקהילה היהודית-ישראלית בארה"ב, המחפשת לצד ההיבטים הפיננסיים גם לחזק את תחושת השייכות ולתקוע יתד בישראל.

החיבור הראשוני בין קבוצת ברוש לבין הקהילה באמריקה התרחש בכנס האחרון של ה-IAC שהתקיים בינואר 2023 באוסטין, טקסס.
לדברי החברה, ההתעניינות מצד משתתפי הכנס הייתה גדולה מאוד. "גילינו אנשים שעל אף שאינם גרים בישראל הקשר עם הארץ חשוב להם, ורכישת דירה היא אמצעי להגדלת תחושת השייכות והמעורבות, ועל הדרך גם השקעה בבניית הארץ ובכלכלה הישראלית", מסבירה אילת.

בשנה שעברה, איילת ביקרה פעם נוספת בארה"ב וקיימה מספר פגישות עם הקהילות היהודיות-ישראליות בלוס אנג'לס ובלאס-וגאס. הקשר הלך והתחזק והתקיימו פגישות בין אנשי החברה שהתלוו לאיילת לבין חברי הקהילות. בהמשך נערכו סיורים בפרויקטים של קבוצת ברוש וחברי הקהילות קיבלו מידע מעמיק ומאיר עיניים על השוק בישראל. התהליך שהתחיל כמעט במקרה, לדברי איילת, גרם לה להבין שהם חייבים לבנות מערכת יחסים לטווח ארוך עם הקהילות הישראליות בארה"ב וכי הקשר עשוי להיות בבחינת win-win situation.

הסיפור של קבוצת ברוש מסביר את הגישה הייחודית שלהם בנוף חברות הנדל"ן בישראל. אנשי החברה רואים בהבנת הצרכים של כל לקוח כחלק המהותי ביותר בתהליכי העבודה ומבינים את כובד האחריות המוטלת עליהם כאשר אדם מחליט לרכוש דירה בפרויקט של הקבוצה.

"אנחנו מנהלים את הדברים מקרוב ובאופן אישי. אנחנו נגישים, זמינים, קרובים לאירועים ומכירים את הלקוחות שלנו ובעלי הקרקע באופן אישי" מתארת איילת. ככל הנראה, לא משפט שגור בפי בעלים של קבוצת נדל"ן שהשלימה מגה-פרויקטים עבור החברות המובילות בישראל ורוכשי דירות בתל-אביב ואזור השרון.

 

פישמן מימון 16, תל אביב (הדמיה להתרשמות בלבד)

קבוצת ברוש הוקמה בשנת 1995 על ידי ניר ברוש כחברה קבלנית והשלימה מאז ביצוע של פרויקטים מורכבים ומרכזיים בכל רחבי ישראל: מבני ציבור, בתי חולים, משרדים, מרכזי קניות ומבנים אחרים בענפי המלונאות, התעשייה והמסחר. בין היתר, ביצעה הקבוצה, פרויקטים בטחונים משמעותיים עבור משרד הביטחון, INTEL, חיל ההנדסה האמריקאי (COE), ורבים אחרים.
העבודה מול חיל ההנדסה האמריקאי, חייבה את הנהלת החברה לסטנדרט ביצוע גבוה במיוחד וחשפה אותם לתרבות האמריקאית הייחודית בענף זה; תיכנון מוקפד, דיוק בפרטים, בניית אמון מלא למזמין העבודה, כללי איכות ובטיחות ועמידה בלוחות זמנים צפופים ומדויקים.

בשנת 2009 הוקמה הזרוע היזמית בקבוצה על ידי איילת גונן ברוש. החברה מתמקדת בתכנון ושיווק פרויקטים למגורים במיקומים מרכזיים בישראל - תל אביב, רמת השרון, הרצליה, כפר סבא ועוד.
בשנת 2017 הצטרף לזרוע היזמית מר אורעד יצחקי שמונה למנכ״ל הזרוע היזמית שהפכה לחברה. הוא גייס אנשי מפתח נוספים והחל להרחיב את פעילותה היזמית. כיום, החברה מביאה לעולם המגורים את הניסיון והידע הרב שצברה הקבוצה בתחום התכנון והביצוע לאורך השנים, המהווים יתרון משמעותי בפרויקטים אותם היא יוזמת ומקדמת באמצעות הצוות המופלא שלה – אנשים טובים ומקצועיים שרואים את צרכי הלקוחות לנגד עיניהם.

"לעיסוק בתחום הנדל"ן יש היבט נוסף ומשמעותי – האנשים. על מנת לצלוח את האתגרים המקצועיים וגם להצליח לספק את המוצר והשירות הטובים ביותר לכל אחד ואחת, נדרש לגייס אנשים טובים, כאלה שמבינים נדל"ן וגם מבינים אנשים", מסביר אורעד יצחקי, מנכ"ל החברה.

 

בלוך 34-36, תל אביב (הדמיה להתרשמות בלבד)

כשמתבוננים במסלול המקצועי של איילת, אפשר להבין את המקור לרוח היצירתית והאנושית שנושבת ביסודות הפרויקטים של החברה. לפני שהקימה את הזרוע היזמית בקבוצה, היא עבדה עבור רשת הטלוויזיה NBC News, הייתה שותפה להקמת ערוץ הטלוויזיה המסחרי הראשון בישראל של שידורי קשת ולקחה חלק מוביל בצוות ההקמה של חברת Orange בישראל (לימים – פרטנר תקשורת) במחלקת השיווק של החברה.

השונות ורב התחומיות במסלול הקריירה של איילת ניכרים בחתירה ללמידה מתמדת והתחדשות בלתי פוסקת, בין היתר גם דרך הקשר המתחזק בינם לבין הקהילות בארה"ב.

האם זהו זמן טוב לקנות דירה למגורים בישראל?

אילת וניר טוענים שהמצב הנוכחי בשוק הנדל"ן מהווה הזדמנות להשקעה. ברבעון האחרון חלה עלייה משמעותית בכמות העסקאות ומחירי הדירות חזרו לעלות. הירידה בכמות התחלות הבנייה והביקוש הגובר לדירות חדשות במרכז הארץ, בעקבות המלחמה, העמיק עוד יותר את ההיצע החסר בשוק הדיור בישראל. וכל זאת, כאשר הריבית המרכזית עדיין בשיא של 17 שנים וצפויה לרדת בהמשך עם התמתנות האינפלציה.

באופן כללי, שוק הדיור בישראל מתאפיין בחסר קבוע המוערך ב-20,000 יחידות דיור בשנה. בהקשר הדמוגרפי, קצב גידול האוכלוסייה בישראל הוא הגבוה ביותר מבין מדינות המפותחות בעולם מה שצפוי להמשיך ללחוץ את הביקוש כלפי מעלה.

רוממה 40, תל אביב. צילום: עמית גירון

"במבט ראשון נראה שמחירי הדיור עדיין גבוהים ויש סברה שלא יעלו עוד בתקופה הקרובה, אך הנתונים של הרבעון האחרון, למרות הריבית הגבוהה, מספרים תמונה אחרת ומבטאים את המגמה הדמוגרפית ואת ההשפעות של התקופה האחרונה", מסבירה איילת, "גם גילויי האנטישמיות באירופה ובארה"ב, לצערי, עשויים להגביר את הביקוש למגורים בישראל בקרב יהודים בכל העולם". ואורעד מוסיף, "מצד אחד, בטווח הקצר המלחמה מעיבה על הכלכלה המקומית, ומצד שני, בטווח הבינוני היא עשויה לדחוף לקידום של פתרון אזורי, בין היתר, באמצעות חתימה על הסכמים ושותפויות אזוריות שיכולים להוות גורם צמיחה משמעותי".

הקבוצה מתמקדת בפרויקטים באזורי ביקוש (Prime Locations) שממוקמים במרכזי הערים תל אביב, רמת השרון והרצליה. הפרויקטים של החברה מציגים אדריכלות עדכנית, פונקציונליות גבוהה והם נטמעים במרקם העירוני הקיים. גישה זו משתלבת היטב באופן שבו איילת וניר מובילים את החברה וקובעים את מדיניות השירות שלה. "הבנת הצרכים של הלקוח היא בראש מעייננו. האמון והפתיחות ביננו לבין הלקוחות הם אבני הבניין היסודיות ביותר", מדגיש ניר.

בימים אלה משווקת הקבוצה שישה פרויקטים מרכזיים בלב אזורי הביקוש בישראל: פרויקט "וילה אוסישקין" במרכזה של רמת השרון המציע שילוב בין אינטימיות לעירוניות בבניין בוטיק בן ארבע קומות בלבד הכולל דירות מרווחות במיוחד; "רוממה 40", שני מגדלים בכניסה הצפונית של תל אביב, המוכן לאכלוס ומשלב בין שטחים קהילתיים ומשותפים לדירות במפרט יוקרתי; "פישמן מימון 16", הממוקם בצפון הישן של ת"א, בסמוך למוקדי הבילוי והתרבות המרכזיים של העיר ומשתלב בצורה חכמה במארג העירוני הקיים; "לואי מרשל 2-4", המציע סביבת מגורים שלווה בסמוך לפארק הירקון ובמרחק של מספר דקות הליכה ממוקדי מסחר ובילוי של העיר; "בלוך 34-36", שנמצא במיקום אידאלי בין הצפון הישן של תל אביב לבין ומציע אורח חיים אורבני ותוסס; "ביאליק 34-38", הממוקם בשדרה המרכזית של רמת השרון ובמרחק קצר מבתי הקפה ומוקדי המסחר של העיר. לא משנה באיזה פרויקט מדובר, כחברה שמקפידה על בנייה של מערכות יחסים מעולות עם לקוחותיה ולא רק עוסקת בבנייה של בניינים, אנשיה מספקים מעטפת ליווי מלאה ותמיכה אישית מקצה לקצה בהיבטים השונים הכרוכים ברכישת דירה ותקיעת יתד בישראל.

YOU MIGHT ALSO LIKE