‏מלון קראון פלאזה בטיימס סקוור הכריז על פשיטת רגל
האם יש בפנינו איתות שלילי לגבי עתידו של הנדל"ן המסחרי בארה"ב או שמא מדובר בבעיה לוקאלית של בניין שהתקשה לצאת מעונת הקורונה בניו יורק?

האם זו קוביית דומינו הנדל"ן המסחרי הגדולה הראשונה ליפול בעקבות מהפכת "העבודה מהבית" של הקורונה?‏

‏בעלי התאגיד שמפעילים את מלון קראון פלאזה שנפתח מחדש לאחרונה בטיימס סקוור הגישו ביום רביעי בקשה להגנה מפני פשיטת רגל במאמץ להחיות את העסק החולה ומוכה התביעות, כך דיווחו בלומברג ‏‏ו-TheRealDeal‏‏. 

הבעלים ינסו למכור את עצמם מתוך פשיטת רגל, או להחזיר לנושים הון עצמי מאורגן מחדש.‏

‏הבניין, הממוקם בברודווי 1601, נאבק במשך שנים תחת עסקת רישוי "מעיקה" עם קבוצת מלונות אינטרקונטיננטל לשימוש במותג קראון פלאזה ובמבנה; בנוסף, הקורונה אילצה את המלון להיסגר עד נובמבר השנה, כך לפי מסמכי בית המשפט.

‏על פי, Argent Ventures, חברה בבעלות אנדרו פנסון בשם TRD רוצה לארגן מחדש את כספי המלון, לאחר שהשתלטה על המגדל בן 46 הקומות בלב טיימס סקוור על ידי ניצחון על ענקית המשרדים SL Green בבית המשפט והחלפת Vornado Realty Trust.  פנסון "פילס את דרכו" אל תוך הנכס על ידי קניית חוב הביניים.‏ ‏החוב הכולל הוא 526 מיליון דולר ומכסה את המלון בן 795 החדרים, הכולל שטחי משרדים וקמעונאות.

 

המלון, השוכן בין הקומות 15 עד 46, נסגר במרץ 2020 כאשר הקורונה הגיעה.

ובעוד התיירות לניו יורק התאוששה באופן משמעותי, השפעות המגפה ממשיכות להתקיים בתעשיית האירוח, שעדיין מעסיקה פחות אנשים מאשר ב-2019.‏ ‏בינתיים, כחלק ממשבר המשרדים, ‏‏כ-88,000 רגל מרובעים, או 45% משטחי המשרדים בברודוויי 1601 נותרו ריקים. ‏

המלון שילם גם פיצויים בסך 7.5 מיליון דולר לעובדי מלונאות מפוטרים, ועוד 5.2 מיליון דולר בפיטורים - הנדרשים על פי החוק של דה בלאזיו.‏

‏"חלקים מרכיבי השילוט של החייבים נותרו ריקים במשך חודשים ואחרים ממשיכים להציג פרסומות לצדדים שאינם משלמים שכר דירה חודשי‏‏", אמר ריצ'רד ג'יי שינדר, נשיא הגופים פושטי הרגל, במסמכים שהוגשו לבית המשפט.‏

‏שוכרי המשרדים בברודוויי 1601 כוללים את האגודה למכונות מחשוב, איגוד הניהול האמריקאי ואולפני Open Jar, עם דמי שכירות חודשיים בסך של כ-500,000 דולר.

דמי השכירות הקמעונאיים, כולל זה של קריספי קרים, מסתכמים בכ-635,000 דולר לחודש‏.

YOU MIGHT ALSO LIKE