נחוץ לעבודה או הפרה של פרטיות? חוקרי OSHA החלו להשתמש ברחפנים
שאלות רבות, בעיקר בנושא של פרטיות, עולות בעקבות השימוש בכלי הטיס הזעיר בעת ביקורות. קבלני משנה חוששים שיחשפו את עובדיהם לביקורת גם כאשר החוקרים הגיעו לבחון קבלן משנה אחר. שני עורכי דין בתחום מציעים כיצד להתמודד עם צורת הביקורת החדשה

חברות אשר עוברות על חוקי מנהל הבריאות ובטיחות תעסוקתית (OSHA) נאלצות לעבור חקירה ולעיתים לעמוד בפני וועדת משמעת של הארגון. השבוע נודע כי לאותם חוקרים התווסף כלי חשוב שבאמצעותו ניתן לאסוף ראיות - רחפנים בעלי מצלמות איכותיות.

 

ביקורת של OSHA באמצעות רחפן (צילום: רויטרס)

 

משרד העבודה האמריקאי אישר ל-OSHA לעשות שימוש ברחפנים זעירים, אך יש הטוענים כי מדובר בהפרה בוטה של פרטיות. בקרב בעלי החברות קיים כעס גדול על האישור שניתן לחוקרי OSHA, וזאת מכיוון שכעת יש ביכולתם לבחון ולבדוק נושאים שהיו מחוץ לחקירה הראשונית. 

בהרבה אתרי בנייה ישנה יותר מחברה אחת שעובדת במקום, ולעיתים קרובות מדובר באוסף של קבלני משנה. עולה השאלה אם OSHA מנהל חקירה כנגד קבלן משנה, האם החוקרים מקבלים אישור "לחטט" בעבודות של שאר הקבלים באתר? בעלי החברות טוענים שפעולה זו עוברת על חוק הפרטיות, אך קשה לאשר זאת היות שאין תקדים למשפטי לכך. באופן עקרוני, חוקר מטעם OSHA חייב לקבל אישור של בעל החברה לפני הטסת רחפן, אך שוב עולה סוגיית קבלני המשנה.

 

ביקורת של OSHA באתר בנייה (צילום: OSHA)

 

טוד לוגסדון ושאנטל פולי, עורכי דין מחברת Fisher & Phillips, כתבו מאמר על נושא ספציפי זה. לטענתם, על OSHA לנקוט במדיניות בעלת שלושה שלבים לביקורת ע"י רחפן: לפתח אסטרטגיה כיצד לנהל את הביקורת ולקבוע שנציג אחד מהחברה יתלווה למפעיל הרחפן. שנית, נציג מהחברה ישתתף בתכנון נתיב הטיסה של הרחפן, שם יתאפשר לו להגביל את הביקורת לנושא הספציפי שלגבו נשלחו החוקרים. השלב השלישי קשור לחינוך העובדים בנוגע לזכויותיה של החברה מול ביקורות מסוג זה. לא ברור אם מדיניות זו תקפה, אך OSHA הודיע שבשנת 2018 נעשו לפחות 9 ביקורות עם רחפנים.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE