כ-140 עצורים במבצע נרחב של ה-CSLB
המבצע הנתנהל במשך מספר שבועות ברחבי קליפורניה, במהלכו החוקרים בעיקר התמקדו בקבלנים שפועלים ללא רישיונות או ביטוחים. "זה מסכן לא רק את הקבלן עצמו, אלא גם את הלקוח, מכיוון שהם לא יכולים להחזיק בביטוח ראוי"

בלשי המועצה לרישוי קבלני בנייה בקליפורניה (CSLB) השלימו בחודש שעבר מבצע ברחבי המדינה, במהלכו קרוב ל-150 קבלנים נעצרו בחשד שעבדו ללא רישיונות או ללא ביטוח.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

החלק הראשון של המבצע היה סמוי, והוא התנהל בין ה-6 ל-24 ביוני במחוזות אל דוראדו (בין סקרמנטו לאגם טאהו), שאסטה (באזור העיר רדינג) ומונטריי (מדרום לסן חוזה).

חוקרים סמויים של ה-CSLB התחזו לבעלי נכסים ויצרו קשר עם קבלנים שלפי החשד פעלו ללא רישיונות. הם ביקשו לקבל הצעות מחיר עבור עבודות שונות, החל מהקמת גדר בחצר האחורית של בית וכלה בשיפוץ כללי הכולל התקנת קיר גבס, צביעה ועוד.

החוק בקליפורניה מאפשר לקבלים ללא רישיונות לספק הצעות מחיר בגובה של עד 500 דולר, כולל חומרים והעבודה עצמה. בפועל, החשודים סיפקו הצעות מחיר גבוהות בהרבה, חלקן בסכומים העולים על 10,000 דולר.

32 קבלנים נעצרו במסגרת החלק הראשון של המבצע, ודוחות חולקו לשמונה נוספים: "קבלן שפועל ללא רישיון מסכן לא רק את עצמו, אלא גם את הלקוח, מכיוון שהם לא יכולים להחזיק בביטוח ראוי", הסביר דיוויד פוגט, בכיר ב-CSLB, "מעבר לכך, הם לא עברו בדיקות רקע וזה גם מסכן את הציבור הרחב".

קבלן שמורשע בעבירה זו - ביצוע עבודות ללא רישיון - עלול להישלח לעד שישה חודשי מאסר בפועל ואף להידרש לשלם קנס כספי בגובה 15,000 דולר.

 

אילוסטרציה (צילום: מתוך יוטיוב)

 

החלק השני של המבצע התנהל במספר רב של מחוזות, לרבות בלוס אנג'לס, אורנג', סן מטאו, סנטה קלרה, סנטה ברברה, ונטורה, סקרמנטו ועוד.

בניגוד לחלק הראשון של המבצע שבו נעשה שימוש בסוכנים סמויים מטעם ה-CSLB, בחלקו השני החוקרים דווקא ביצעו פשיטות על אתרי בנייה שונים. חשוב להדגיש כי מדובר הן באתרי בנייה של בתים והן באתרי בנייה גדולים יותר (לרבות פרויקטים מסחריים).

במסגרת החלק השני, לא פחות מ-102 קבלנים נעצרו בחשד שעבדו ללא רישיונות בתוקף. מתוכם, 26 חשודים נעצרו בגין עבירה זו בעבר, ועל כן צפויה להם ענישה כבדה יותר. אם לא די בכך, 26 חשודים נעצרו גם בגין כך שלא החזיקו בביטוח למקרה שבו עובד ייפצע (המכונה באנגלית Workers' Comp).

בנוסף, 6 קבלנים נעצרו לאחר שדרשו לקבל מקדמה גבוהה ממה שהחוק מתיר (בקליפורניה, החוק מאפשר לקבל 10%, או 1,000 דולר - הנמוך מביניהם - כסכום מקסימלי לפני ביצוע העבודות). העוברים על חוק זה צפויים לקבל קנס בגובה 5,000 דולר, ועלולים להישלח לעד שישה חודשים בכלא.

YOU MIGHT ALSO LIKE