טירוף הנדל"ן בניו יורק: מחירי הדירות השכורות שוב מזנקים
לאחר קרוב לשנתיים שבהן המחירים ירדו לאור משבר הקורונה, בחודשים האחרונים שכר הדירה הממוצע ברחבי התפוח הגדול נמצא בעלייה; ברמה הלאומית, שכר הדירה זינק בשנה האחרונה ב-9%, אך בניו יורק הנתון מתקרב ל-40%

מחירי הדירות השכורות בעיר ניו יורק צנחו בשנה שעברה, עם פרוץ משבר הקורונה, לאחר שרבים בחרו לעזוב את התפוח הגדול ולעבור למדינות וערים אחרות.

אלא שכעת, כאשר תחלואת הקורונה בניו יורק מתחילה להתייצב ושיעור המתחסנים בעיר נמצא בעלייה, המחירים בשוק השכירות שוב מטפסים.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי הדו"ח של אתר הנדל"ן המוביל "ApartmentGuide", המחירים בשוק השכירות בניו יורק ירדו, בממוצע, ב-30% במהלך החודשים הראשונים של משבר הקורונה.

נקודת השפל, לפחות מבינת שוק הנדל"ן בתפוח הגדול, הייתה בפברואר 2021, כאשר שכר הדירה הממוצע של דירה עם חדר שינה בודד ירד ל-2,900 דולר.

בדו"ח אחר, שפורסם מוקדם יותר השנה ע"י חברת StreetEasy, נטען שהמחיר החציוני של דירה עם חדר שינה בודד עומד על 2,700 דולר - הנמוך ביותר מאז שחברת הנדל"ן החלה לעקוב אחר הנתונים ב-2010. לשם השוואה, עם פרוץ משבר הקורונה אשתקד, המחיר החציוני של דירות אלו עמד על 3,417 דולר (ירידה של למעלה מ-700 דולר).

השינויים החלו בחודשי האביב, כאשר מזג האוויר השתפר ומבצע החיסונים הלאומי התקדם בצעדי ענק. בתחילת הקיץ שכר הדירה הממוצע היה נמוך ב-10% לעומת התקופה המקביל לפני המשבר (שיפור לעומת הירידה של 30% שנרשמה עד אז), ובסוף הקיץ שכר הדירה הממוצע בעיר כבר היה גבוה ב-8% בהשוואה לקיץ 2019.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

נדמה שהנתון הבא משקף בצורה הטובה ביותר את המגמות שקיימות בשוק הנדל"ן בניו יורק: לפי הדו"ח, מחירו הממוצע של דירה עם חדר שינה בודד בניו יורק זינק ב-36% בין אוגוסט 2020 לבין אוגוסט 2021. לשם השוואה, הנתון ברמה הלאומית עומד על 9% בלבד.

בכל הנוגע לדירות עם שני חדרי שינה, הדו"ח מצא ששכר הדירה הממוצע ירד ב-18% בין פברואר 2020 לפברואר 2021. בדומה לדירות עם חדר שינה אחד, גם דירות עם 2 חדרי שינה התייקרו במהלך הקיץ האחרון.

באופן טבעי, ההתייקרות בשוק השכירות הובילה לכך שבעלי הנכסים כבר אינם צריכים לחזר אחר דיירים פוטנציאליים.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כפי שדיווחנו מוקדם יותר השנה, סקר מצא ש-44% מבעלי הנכסים במנהטן מציעים לדיירים לקבל חודש בחינם, בתמורה לכך שיחתמו על חוזה לשנה. בברוקלין וקווינס הנתון נמוך באופן משמעותי ועומד על כ-25%.

במקרה אחד - ויש לומר שמדובר במקרה די קיצוני - בני זוג נכנסו לדירת חדר בשכונת פלטבוש בברוקלין, ששכר הדירה שלה עומד על 3,000 דולר בחודש. בפועל, בעל הנכס הסכים לוותר על לא פחות משלושה וחצי חודשים של שכר דירה, כך שבחישוב שנתי בני הזוג ישלמו 'רק' 2,125 דולר על הדירה.

YOU MIGHT ALSO LIKE