8 יתרונות בולטים בהתקנת דשא סינטטי
בדומה למה שתעשיית הסולאר עשתה לצריכת החשמל, יותר ויותר בעלי בתים בדרום קליפורניה פונים לקבל פתרון שיפחית את חשבון המים ויבטל את הצורך בגינון. מומחה בתעשייה מסביר: "מדובר בחיסכון עצום, בייחוד באזור שלנו בו המים יקרים מהממוצע"

ביתו של אדם הוא הרבה מעבר לסתם עוד מבנה. זה המקום שבו אנחנו מרגישים הכי בנוח, מקום שבו ניתן להתנתק מהעולם החיצוני ולעיתים גם להתנתק מעצמנו. כשאתה יוצא לחצר הבית, אתה רוצה להרגיש את אותה תחושת חמימות.

 

 

העולם משתנה בקצב מסחרחר, אבל ישנן השפעות פחות חיוביות שנוצרו מהמודרניזציה של העולם. לכן, כיום חשוב מאוד שהאווירה בבית תסייע בהפחתה לחצים. ובדומה לשדרוגים כגון התקנת פאנלים סולאריים, ישנו פתרון פנטסטי לשיפור חצר הבית: התקנת דשא סינטטי.

רבים פונים לפתרון זה משלל סיבות, בין אם מדובר ברצון לשפר את מראה החצר או בין אם מדובר בחיסכון במאות שעות עבודה בכל הקשור לגינון. ביחד עם אלירן, מומחה בתחום והבעלים של חברת Deshe USA, הצבענו על שמונת היתרונות הבולטים בהתקנת דשא סינטטי.

 

 

ראשית כל, מדובר בחיסכון עצום בחשבון המים, שכן אין צורך להשקות דשא סינטטי. דשא רגיל זקוק להשקיה יומית, וכאשר מדובר בשטח גדול כמו חצר אחורית, החשבון טופח בהתאם. מדי פעם חשוב לנקות דשא סינטטי בעזרת מים, אך מדובר בחסכון הכי משמעותי שאפשר ליצור. יתרה מכך, חשבון המים בקליפורניה רק הולך ועולה בשנים האחרונות, ובשנה שעברה דורגה המדינה במקום ה-7 ברשימת המדינות היקרות בחשבונות מים.

"החיסכון הכספי הוא עצום, בייחוד באזור כמו דרום קליפורניה בו המים נחשבים ליקרים. כדי שהחיסכון יורגש בצורה מיטבית, אצלי בחברה מוכרים את הדשא במחיר של 4.70 דולר לרגל רבוע, שזה כולל גם את ההתקנה. כמו שאני תמיד מסביר ללקוחות, מדובר באחת ההשקעות הטובות ביותר שניתן לעשות לבית. וכדי לסייע בהשקעה, אצלנו מתאפשר לבעלי הבתים לבצע פייננסינג", מסביר אלירן.

 

 

בעבור רוב המשפחות, חצר הבית היא מקום שבו ניתן לתת לילדים אפשרות לשחק ולהשתולל מבלי לחשוש. היות שדשא סינטטי אינו זקוק לדשנים או חומרי הדברה, אתם יכולים לדעת בוודאות שלא נשקפת סכנה לילדיכם. מסיבות אלה החליטו רשויות רבות ברחבי ארצות הברית להתקין דשא סינטטי בפארקים וגני שעשועים ציבוריים.

"החצר זה מקום שבו הורים חייבים לדעת שהילד יהיה בטוח ולא משנה מה. זה מובן לחלוטין וזה בדיוק מה שאנחנו מנסים לעשות. לי לא משנה אם מדובר בבן אדם שמונע מהחיסכון הכלכלי או מהרצון לשפר את המראה האסתטי של החצר, או אפילו אם מדובר בשילוב של השניים. המטרה שלי היא להעניק ללקוח את החצר הטובה ביותר שאני יכול, וזה מה שאנחנו עושים ב-Deshe USA", אומר אלירן.

כפי שבהתחלה הזכרנו, טיפוח חצר הבית דורש שעות רבות של עבודה, ואחת המטלות הפחות כיפיות שצריך לבצע אותה היא לכסח את הדשא. מעבר לעבודה המפרכת הזו, ישנן מטלות נוספות כגון גיזום עצים ושיחים. כל המטלות הללו לוקחות זמן רב, ולעיתים רבות בעלי הבתים נאלצים לבצע אותן בתאני מזג אוויר פחות נעימים לעבודה. דשא סינטטי כמובן לא גדל, ועל כן אין צורך לכסח את הדשא. כאמור, מדובר בחסכון כפול של זמן ועבודה קשה. "חשוב שמי שמתקין את הדשא בביתכם יהיה מומחה בעל ותק בתחום", מסביר אלירן, "לא כל אחד יכול לעשות את זה בצורה מקצועית", הוא אומר.

 

 

עבודות התחזוקה שכן נדרשות לחצר שבנויה מדשא סינטטי הן קלות מאוד, בטח בהשוואה לחצר רגילה. כדי לנקות את הדשא הסינטטי מעלים ומדברים גדולים נוספים, מומלץ לעשות שימוש במפוח עלים. מדובר בתהליך קצרצר שלא דורש הרבה עבודה, שכן גם ככה הרוח מעיפה את רוב הלכלוך שמצטבר עם הזמן. "פה בדיוק נכנס האלמנט של המקצועיות של המתקין. אם הדבר לא נעשה בצורה מיטבית, תוך כדי התחשבות בזווית האדמה וכדומה, בעיות רבות יכולות לקרות", מסביר אלירן.

משפחות רבות רואות בבעלי החיים, לדוגמה כלבים, כחלק בלתי נפרד מהמשפחה. ידוע שכלבים מאוד אוהבים לשחק בחצר, ולעיתים הם גם אוהבים להפוך את הדשא לארוחה קלה. לעומת זאת, בבתים שבהם הותקנו דשא סינטטי, כלבים עדיין יכולים ליהנות מהחצר ולהשתולל בה, אך הם לא אוכלים את הדשא, שעשוי מפלסטיק. יתרה מכך, כלבים בדרך כלל אוהבים לחפור בורות ולפעמים לחפור מתחת לגדר או חומה. עם דשא סינטטי, הכלב לא מסוגל להגיע למצב של חפירה בכלל.

כשיש לך חצר שנראית נהדר, לארח אנשים הופך לדבר טבעי ביותר. אחד הדברים הכי טובים בדשא סינטטי הוא השמירה על המראה המרהיב שלו בכל רגע נתון. בין אם מדובר במזג אוויר קר או חם, יובש או הצפות, הדשא תמיד יישאר ירוק בדיוק כפי שהיה ביום בו נרכש והותקן.

"בתקופה האחרונה יורד לא מעט גשם באזור, אבל אנחנו מתקינים את הדשא במקצועיות ודואגים לניקוז במידת הצורך, כך שבכלל לא עלו בעיות בעקבות הגשמים", מספר אלירן.

 

 

כבר ציינו שדשא סינטטי לא זקוק לחומרי הדברה או דשנים, דבר שמאפשר לו להיות בטוח לחלוטין בעבור ילדים. אך ישנם יתרונות עצומים נוספים: למשל, ישנו קשר ישיר בין התקנת דשא לסינטטי להפחתה בבעיות הקשורות למזיקים. היות שדשא סינטטי לא מספק מקור לאוכל או מגורים לאותם מזיקים, באופן טבעי הם מתרחקים מהבית. חוסר השימוש בחומרי הדברה חוסך בהוצאות הכספיות וגם תורם לשמירה על איכות הסביבה.

 

 

העמידות של דשא סינטטי ראויה לציון, שכן אין צורך בתחזוקה שוטפת אחרי ההתקנה. מדובר במוצר שאמור להחזיק במשך שנים רבות, וזאת מכיוון שהוא מיוצר בכוונה תחילה להיות עמיד מפני כל תנאי מזג האוויר האפשריים. בשונה מדשא רגיל, חשיפה ממושכת לשמש לא גורמת לשינוי בצבע הדשא הסינטטי. מעבר לכך, הדשא מיוצר במטרה להיות עמיד בפני דריכה עליו. כלומר, גם אזור של החצר שעליו הולכים יותר מאשר אזורים אחרים יישאר באותו מצב לאורך השנים.

"ב-Deshe USA מספקים מענה ללקוח בתוך ימים בודדים. לכל פרויקט, מורכב ככל שיהיה, נדרשים כיומיים להשלים את העבודות. ואנחנו גם מספקים אחריות של 18 שנה על הדשא עצמו ו-5 שנים על עבודת ההתקנה, כך שלקוחות שלנו תמיד יהיו מרוצים", מסביר אלירן.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE