שוק הנדל"ן האמריקאי בדרך להתאוששות? זינוק חד בנתוני המכירות
מעבר לכך שמדובר בעלייה הגדולה ביותר שנרשמה בתוך חודש בודד, זהו גם הזינוק החד ביותר שנרשם מאז 2006. גם המחירים ממשיכים לעלות, אך כלכלנים רבים מזהירים שרמת האבטלה הגבוהה עשויה להאט את תהליך היציאה מהמשבר

נתוני המכירות של בתים קיימים (כלומר, לא בתים חדשים שנבנו) זינקו ב-24.7% בין החודשי יוני ויולי, שיא חדש לתקופה כה קצרה. כך עולה מדו"ח איגוד סוכני הנדל"ן הלאומי (National Association of Realtors, או NAR).

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מעבר לכך שמדובר בשינוי הגדול ביותר שנרשם בתוך חודש אחד מאז שהחלו לעקוב אחר הנתון בשלהי שנות השישים, גם מדובר בקצב המכירות הגבוה ביותר שארצות הברית ידעה מאז דצמבר 2006 (ערב המשבר הכלכלי הקודם). בנוסף, בהשוואה ליולי 2019, מדובר בעלייה של 8.7% בנתוני המכירות.

ב-NAR הסבירו שנוצרה מעין "סערה מושלמת", בה כמות הבתים בשוק צנחה, המחירים זינקו ושיעור הריבית על המשכנתאות נותר יחסית נמוך.

כך למשל, כמות הבתים הקיימים המוצעים למכירה ירדה ב-21.1% ל-1.5 מיליון "בלבד" במהלך חודש יולי, שבאופן מסורתי נחשב לחודש פעיל במיוחד בשוק הנדל"ן. בעקבות כך, המחיר החציוני של בית שנמכר בחודש יולי עומד על 304,100 דולר - עלייה של 8.5% לעומת יולי 2019. 

"ההתאוששות בשוק הנדל"ן היא צעד חיובי עבור הכלכלה כולה, אך רמת האבטלה הגבוהה מעלה סימני בנוגע לרמת הביקוש הנוכחית, בייחוד לאור התייקרות הנכסים", סיכמה דניאלה הייל, הכלכלנית הראשית באתר Realtor.com.

YOU MIGHT ALSO LIKE