לתשומת לבם של בעלי הדירות: עיר בקליפורניה צפויה לאסור על בדיקות רקע לדיירים
ביחד עם בדיקת קרדיט, מדובר בצעד שגרתי שמרבית האנשים נאלצים לבצע בדרך לחתימה על חוזה, אך בתוך חודשים ספורים בעלי הבתים באוקלנד כבר לא יוכלו לסרב לאסירים משוחררים ודיירים נוספים בעלי עבר פלילי כלשהו

מועצת עיריית אוקלנד אישרה השבוע הצעת חוק במסגרתה בעלי נכסים לא יוכלו לדרוש מדייר פוטנציאלי לאשר בדיקת רקע כנגדו. בנוסף, החוק לא יאפשר לבעל הדירה לסרב להכניס לנכס דייר בעל עבר פלילי.

 

דירות בעיר אוקלנד בה אושרה הצעת החוק (צילום: Getty Images)

 

הצעת החוק בשם Fair Chance Access to Housing אושרה פה אחד ע"י חברי המועצה, שטוענים שהיא תסייע לאסירים לשעבר למצוא דיור, ובכך תעזור לפתור את מצוקת ההומלסים שפוקדת את המדינה ואת אזור מפרץ סן פרנסיסקו בפרט.

למרות שהחוק יחול רק באוקלנד, רשויות סמוכות נוספות - לרבות ברקלי, אמריוויל ומחוז אלמידה - צפויות להצביע בחודשים הקרובים בעד הצעות חוק דומות. "המטרה היא לוודא שאנשים שמשוחררים מהכלא יכולים להשתלב בחברה באופן שווה - תהליך שמתחיל בדיור", אמרה יוזמת הצעת החוק.

בקליפורניה מקובל לבצע בדיקות רקע וקרדיט לדייר פוטנציאלי, אך כעת בעלי הנכסים לא יוכלו לסרב לקבל דיירים בעלי עבר פלילי. לפי הדיווחים, קרוב ל-75% מהאסירים המשוחררים שמבקשים לגור בדירה מסוימת מסורבים בגלל העבר הפלילי שלהם, ומרביתם הופכים לחסרי בית בלית ברירה.

כעת הצעת החוק עוברת לשולחנה של ליבי שאף - ראשת העיר ומי שנחשבת לתומכת גדולה של החוק - כדי לקבל את האישור הסופי. כשהיא תחתום על ההצעה, לבעלי הבתים תינתן תקופה של 6 חודשים להתכונן לחוק החדש.

YOU MIGHT ALSO LIKE