רשויות החוק מחריפות את המאבק נגד בתים ש"פולשים" לשטח ציבורי
במחוז אורנג' החליטו להטיל קנס כספי של עד כ-12 אלף דולר ביום כנגד בעלי הבתים בשכונה היוקרתית בניופורט ביץ', וזאת בשל העובדה שרבים מהם הגדילו את שטח הבית באופן לא חוקי על חשבון שטחים שנועדו לציבור הרחב

בעלי הבתים שהוקמו לאורך החוף בעיר ניופורט ביץ' שבמחוז אורנג' (דרום קליפורניה) עלולים להידרש לשלם סכומי עתק כקנס בעקבות ההתרחבות של חצרים ומרפסות אל תוך החוף, שאמור להיות שטח ציבורי.

 

בתים רבים בשכונה חצו במטרים ספורים את גבול הנכס והשתלטו על שטחים ציבוריים (צילום: גוגל מפות)

 

מדובר בלפחות 40 בתים שהוקמו בשכונה היוקרתית "בלבואה פיננסולה פוינט". בחלק מהמקרים מדובר בהתרחבות לא חוקית יחסית קטנה, למשל כורסאות שהוצבו מחוץ לבית. אך במקרים אחרים ישנם דקים מעץ וכדומה.

בשבועות האחרונים אותם בעלי בתים קיבלו הודעה מהמועצמה לשימור החופים בקליפורניה ובה האיום כי עליהם להזיז ולפרק כל רכוש או מבנה שקיים בשטח ציבורי, אחרת הם עלולים להידרש לשלם קנס. לא ברור בדיוק כמה כל בית ידרש לשלם, שכן במועצה הבטיחו כי גובה הקנס יהיה תואם לחומרת העבירה. כך למשל, בעל נכס שלא יפרק דק מעץ שנבנה כמעט כולו על שטח ציבורי יידרש לשלם קנס של עד 1,000 דולר ביום בגין "עבירה מתמשכת", וקנס של עד 11,250 דולר ביום בגין "חסימת גישת הציבור למקום הפתוח לקהל הרחב".

 

YOU MIGHT ALSO LIKE