סוכנים סמויים של ה-CSLB הפלילו קבלני בנייה שפעלו ללא רישיונות
בתום מבצע משותף עם המשטרה המקומית בעיר קלוביס, הארגון הודיע כי 10 הקבלנים שהגישו הצעות מחיר בניגוד לחוק יועמדו לדין, חלקם גם יואשמו בסעיפים חמורים נוספים. בכיר ב-CSLB מפציר בצרכנים לבדוק את פרטי החברה באתר הרשמי לפני חתימה על חוזה

ה-CSLB, ארגון שמנפיק רישיונות והיתרים לתעשיית הבנייה בקליפורניה, הודיע בשבוע שעבר כי ניהל מבצע סמוי ביחד עם המשטרה בעיר קלוביס, הממוקמת בסמוך לעיר פרזנו, כדי לאתר קבלני בנייה שעובדים ללא רישיונות באזור.

 

סוכן סמוי של ה-CSLB במהלך ההתחזות ל"בעל הבית" (צילום: CSLB)

 

חוקרי ה-CSLB עשו שימוש בבית פרטי בסמוך לשדה התעופה של פרזנו. הם התחזו לבעלי הבית ויצרו קשר עם חברות שונות החשודות בכך שהן פועלות ללא רישיון בתוקף. 11 חשודים שונים הגיעו כדי לתת הצעות מחיר במגוון רחב של שירותים, לרבות עבודות גינות, גזימת עצים, החלפת צנרת וצביעה פנימית וחיצונית של הבית. את כל הקבלנים מצאו "בעלי הבית" בחיפוש מקוון.

מתוך 11 הקבלנים, 10 בחרו להגיש הצעות מחיר. ההצעה הזולה ביותר הייתה בעבור כאלף דולרים והיא כללה גזימת עצים, ואילו היקרה ביותר תומחרה ב-7,550 דולר בעבור עבודות בצנרת הבית. בקליפורניה, החוק מחייב קבלני בנייה המבצעים עבודות שמחירן עולה על 500 דולר להחזיק ברישיון מה-CSLB שנמצא בתוקף. הסכומים שהוצעו ע"י החברות, שאף אחת מהן אינה מחזיקה ברישיון, עולות בהרבה על הסכום המותר.

שלושה מתוך החשודים צפויים לעמוד לדין בגין ביצוע עבודות בנייה ללא רישיון, כאשר העונש המירבי על עבירה זו עומד על 6 חודשים מאחורי סורג ובריח וקנס כספי בגובה 5,000 דולר. תשעה מהחשודים צפויים לעמוד לדין בגין הפרסומת שהובילה אותם אל חוקרי ה-CSLB, וזאת בשל העובדה שהחוק בקליפורניה מחייב קבלני בנייה לציין שאינם מחזיקים ברישיון תקף בקליפורניה, כמו גם עליהם לציין במודעה שהם אינם יכולים לבצע עבודות העולות על 500 דולר. 

"הצרכן הממוצע צריך לחפש אחר מספר הרישיון, שהוא בדרך כלל שש או שבע ספרות, על גבי המודעה. אם זה לא קיים, שיחפשו אם צוין שאין ברשותם רישיון. אם אין לא את זה ולא את זה, הצרכן כנראה מתעסק עם חברה שלא מחזיקה ברישיון", מסביר דיויד פוגט, בכיר ב-CSLB. עוד אמר כי "מומלץ לצרכנים לבדוק את מספר הרישיון או את שם הקבלן באתר הרשמי של ה-CLSB, שם מופיע המידע העדכני ביותר", הוא אמר.

החוקרים לא הסתפקו רק בזה ואף האשימו 5 קבלנים על כך שגבו פקדון גבוה מהמותר בחוק. בקליפורניה אסור לדרוש פקדון העולה על 10% מכלל עלות העבודה, או 1,000 דולר (הזול ביניהם). קבלן נוסף הואשם בכך שלא החזיק בפוליסת ביטוח בעבור העובדים (Workers Compensation).

כל החשודים יובאו בפני בית המשפט בפרזנו בתחילת ינואר לתחילת משפטם.

YOU MIGHT ALSO LIKE