"הג'יגהפקטורי" - מפעל הענק של טסלה בניו יורק מתחיל בייצור גגות סולריים.
החברה החלה בייצור הרעפים הסולריים המדוברים שלה שלפי אילון מאסק תשנה את תעשיית הגגות הסולריים

ייצור אריחי הזכוכית הפוטוולטאית החל בחודש שעבר במפעל בבאפלו שהוקם בתמיכת מדינת ניו יורק, כך הודיעה חברת טסלה.  הייצור מגיע שנה לאחר שטסלה חשפה את הרעפים לקהל נלהב כשמנגד כמות שווה של ספקנים. האטרקציה: מוצר סולרי נקי ומעוצב, המיועד לבעלי בתים שמעונינים להחליף את הגגות המתישנים שלהם. האריחים, במבט ראשון, נראים כמו רעפים רגילים לכל דבר. הם גם מאפשרים לאור לחדור לתוכם ולהקלט בתא סולרי שטוח סטנדרטי. טסלה, היצרנית הגדולה בארה"ב של מערכות גג סולריות, ערכה את הפילוט למוצר בבתיהם של כמה מעובדיה. החברה מצפה להתחיל בהתקנת הגגות הסולריים בבתי לקוחות במהלך החודשים הקרובים.

 

 

רעפים סולריים יעלו יותר מגגות רגילים עם לוחות סולריים עליהם, "אך לא בהרבה יותר," אמר יו ברומלי, אנליסט בבלומברג – אנרגיות חדשות המבוססת בניו יורק. הוא העריך כי גג טסלה יעלה כ 57,000$. לגג של כ-2,000 סקוור פיט בהשוואה לכ 41,000$ לאריחי חימר בשילוב מערכת סולרית של 5 קילו ואט. גג מהפשוטים ביותר בשוק יעלה כ 22,000$, הוסיף ברומלי. 

 

 

"הרעפים עשויים להצליח בשווקי חו"ל בהם אנרגיית השמש זמינה, ובעלי בתים רגילים לשלם יותר עבור חומרי בנייה ומכוניות – כמו אוסטרליה למשל," אמר ברומלי במייל. טסלה החלה ביצור התאים הסולריים והאריחים לפני כארבעה חודשים בגיגהפקטורי 2 בבאפלו. מדינת ניו יורק תרמה 750 מיליון דולר לעזור בהקמת מפעל הענק המשתרע על יותר מ-1.2 מיליון סקוור פיט, אשר מעסיק נכון לעכשיו כ-500 עובדים. בעתיד, צפוי המפעל לייצר קרוב ל-3000 משרות במערב ניו יורק וכ-5000 משרות ברחבי המדינה, אמר מושל ניו יורק, אנדרו קומו ב -2015. 

YOU MIGHT ALSO LIKE