סקר חדש חושף: אלו הסיבות להתייקרות בתחומי הבנייה והשיפוצים
סקר כלכלי בקרב אלפי עסקים בתחום הקונסטרקשיין חושף כי מחסור בעובדים ועליית מחיר חומרי הגלם עלולים להוות גורם משמעותי במגמת ההתייקרות. מדובר באחת התעשיות החזקות בארה"ב, שכן בעלי בתים צפויים להוציא כ-340 מיליארד דולר על שיפוצים במהלך השנה הנוכחית

המחיר של שיפוצים ביתיים עשוי לזנק השנה, כך על פי סקר חדש שנערך ע"י האתר האוז (Houzz), המתמחה בשיפוצים ועיצוב פנים. שוק העובדים ההולך ומצטמק והתייקרות חומרי הגלם הן הסיבות שעומדות מאחורי המגמה, כך ענו רוב העונים לסקר מבין 3,378 המשיבים, ביניהם חברות עיצוב פנים וחברות בנייה המתמחות בשיפוצים לבתים פרטיים. 

 

שיפוץ ביתי, יתייקר בשנת 2018? (צילום: Shutterstock)

 

נינו סיצ'נאבה, הכלכלן הבכיר של האוז, הוציא הודעה רשמית עם פרסום הסקר: "היסודות של השוק ניצבות בעמדה חיובית לתעשיית השיפוצים הביתיים ושנת 2018 אמורה להוות עוד שנה מצוינת לתעשיה זו. עם זאת, בעלי העסקים מביעים חשש משוק העובדים הקטן וחוסר וודאות כלכלית ברמה הלאומית".

בהקשר של המחסור בעובדים, כמחצית מן המשיבים, ביניהם אדריכלים, קבלני בנייה, משרד עיצוב ואנשי גינון, טענו שהם מצפים לבעייתיות במציאת העובדים בשל העלייה במשכורות שלהם, מגמה שנמשכת מזה מספר שנים. כמחצית מהמשיבים בכל אחד מהתחומים הללו הלינו על העלייה הצפויה בחומרי הגלם, דבר שיגרום להוצאות גבוהות יותר של בעלי החברות.

 

פחות בתים חדשים נבנים בשל התייקרות מחירי הגלם (צילום: Shutterstock)

 

גם מלחמת הסחר שמתנהלת כעת בין ארה"ב וסין, ובין ארה"ב ומדינות האיחוד האירופי, פוגעת בענף הבנייה, כך על פי מדד הפעילות של בניית בתים בארה"ב המופיע באתר LegalShield. "המחיר של עץ למסגור עלה ב-40% בהשוואה לשנה הבאה, וזאת בשל מכסי מגן שהוטלו. בו בזמן, העימותים הכלכלים של ארה"ב, בייחוד עם סין, גרמו לעלייה במחירים של פלדה ואלומיניום", אמר ג'יימס רוסו, בכיר ב-LegalShield. 

למרות כל החששות, נראה שחברות הבנייה עדיין אופטימיות לגבי שנת 2018. על פי הסקר, שני-שליש מהמשיבים מצפים לעלייה בביקוש לשירותיהם ומחצית מהם "אופטימיים אודות השורה התחתונה של 2018", כלשון הסקר. 60% מבעלי החברות השיבו כי חווה גידול בהכנסות בשנת 2017 לעומת השנה שקדמה לה ואילו 40% מן המשיבים חוו גידול של 10% או יותר במכירות.

 

שיפוץ ביתי (צילום: Shutterstock)

 

העלייה במחירי הדיור בשנים האחרונות גרמה לעלייה בשיפוצים הביתיים, וזאת מכיוון שיותר אנשים לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש בית חדש ולכן הם מחליטים דווקא להשקיע בבית הנוכחי שלהם. על פי סקר שנערך ע"י אוניברסיטת הרווארד, בעלי בתים צפויים להוציא 340 מיליארד דולר על שיפוצים במהלך 2018, עלייה של 8% לעומת אשתקד. 

YOU MIGHT ALSO LIKE