חקירה סמויה איתרה 29 קבלנים לא מורשים שפעלו בדרום קליפורניה
חקירה סמויה שהתנהלה בערי המחוזות אורנג' ולונג ביץ' איתרה יותר מתריסר חברות בנייה בדרום קליפורניה אשר פעלו ללא היתרים.

 

 

חוקרים בצוות ההונאה של הCSLB בנו רשימה מתוך מאגרים של ספקי שירותים באתרים YELP ו CRAIGLIST וכן מכרטיסי ביקור ומודעות פרסום מקומיות והזמינו את חברות הבנייה להציע הצעות לשיפוץ בית. 

ההצעות כללו עבודות צביעה בעלות ממוצעת של 4000 דולר. באורנג', הצעות המחיר נעו בין 2,500 דולר לגדר עץ ועד ל-22 אלף דולר לעבודות ריצוף. 

על-פי הודעת הCSLB, כל 29 מגישי ההצעות היו ללא רשיון. על-פי החוק, קבלנים ללא רשיון יכולים להציע הצעות עבודה שעלותן פחותה מ-500 דולרים על חומרים ו/או על עבודה. 

"אתרים מקוונים ומודעות פרסום אינם תמיד מציינים אם העסק חוקי או לא", אמר דייויד פוגט, רשם הרישיונות במועצה. "זו הסיבה מדוע על הלקוחות להכין שיעורי בית ולוודא מראש כי לקבלן יש רישיון עבודה מטעם המועצה לפני שהוא שוכר אותו לביצוע עבודות בביתו", הוסיף. 

 

אפליקצית YELP על הכוונת של הCLSB

28 מן הקבלנים חשודים גם בפרסום לא חוקי. חוקי המדינה מחייבים כל קבלן לא מורשה לציין במודעה כי הוא פועל ללא רשיון. הקנס על עבירה זו נע בין 700 ל-1,000 דולרים. 

אחד הקבלנים חשוד גם בדרישת מקדמה גבוהה מן המותר. בתחום השיפוצים החוק מתיר תשלום מקדמה שלא תעלה על 1,000 דולרים או 10% מעלות השיפוצים – הנמוך מבין השניים. הקנס על עבירה זו עשוי להגיע לחצי שנת מאסר ו/או לקנס של 5,000 דולרים. 

בחקירה הסמויה השתתפו גם משטרת לונג ביץ', החטיבה לחקירות במחלקה לצרכנות והמחלקה לביטוח בקליפורניה. 

המעורבים יועמדו לדין.

YOU MIGHT ALSO LIKE