נחשפה זהותו של הרוכש המסתורי של דירה מפוארת בלב מנהטן
לפי הדיווחים, מייסד-שותף של עליבאבא ובעלי קבוצת הכדורסל ברוקלין נטס הוא האיש ששילם 157.5 מיליון דולר עבור שתי דירות במגדל המפואר בסנטרל פארק סאות'; מדובר באחת מעסקאות הנדל"ן היקרות ביותר בתולדות ארה"ב

ג'וזף צאי, איש עסקים טייוואני-קנדי ומייסד-שותף של קבוצת עליבאבא, הוא הרוכש המסתורי ששילם יותר מ-150 מיליון דולר על שתי דירות יוקרה במגדל מפואר בניו יורק. כך מדווחים מספר כלי תקשורת בארה"ב.

 

ג'וזף צאי, על רקע בית הדואר המפואר במנהטן

 

צאי, הבעלים של קבוצת הכדורסל ברוקלין נטס מליגת האן. בי. איי., שילם 157.5 מיליון דולר עבור שתי דירות בבניין "220Central Park South". אם הדיווחים אכן יתבררו כנכונים, זו תהיה עסקת הנדל"ן הפרטית השלישית בגודלה בהיסטוריה של ארצות הברית.

למרבה האירוניה, עסקת הנדל"ן הפרטית היקרה ביותר בארצות הברית נרשמה אף היא בגורד השחקים היוקרתי הסמוך לכיכר קולומבוס: בשנת 2019 איש העסקים קן גריפין, מייסד חברת ההשקעות סיטדל, רכש ארבע דירות בארבע קומות צמודות עבור 238 מיליון דולר.

 

עסקת הנדל"ן נכנסה לספרי ההיסטוריה

 

דירתו החדשה של צאי מתפרסת על פני שתי קומות (בעצם מדובר בשתי דירות שיחוברו יחדיו), וניתן לראות את כל סנטרל פארק ומידטאון מנהטן ממנה. בנוסף לדירות בקומה ה-60 וה-61, צאי רכש דירה קטנה יותר בקומה ה-18 - ככל הנראה עבור עובדי הבית.

 

מכל חדר יש נופים מדהימים של מנהטן

 

בדומה למגדלי יוקרה ברחבי ארצות הברית, גם השווי של הדירות היוקרה ב-220Central Park South המשיך לטפס במהלך משבר הקורונה.

כך לדוגמה, שתי הדירות שצאי רכש נמכרו אשתקד עבור 102.3 מיליון דולר (50.9 מיליון דולר עבור הדירה בקומה ה-60, ו-51.4 מיליון דולר עבור הדירה בקומה ה-61). בין שכניו החדשים של צאי ניתן למצוא את הזמר סטינג, ואנשי עסקים מובילים כגון דניאל אוך (מייסד קרן הגידור Och-Ziff Capital Management Group) ואריק שמידט (מייסד ומנכ"ל רשת הרבור פרייט טולס).

עסקת הרכישה של הדירות ע"י צאי מגיעה בתקופה בעייתית ביותר עבור איש העסקים המצליח. מאז חודש אוקטובר אשתקד, מניית עליבאבא איבדה שליש מערכה, ולאחרונה הרשויות בסין מגבירות המאבק שלהן כנגד חברות הענק במדינה.

 

ניתן לראות את כל סנטרל פארק מהדירה

 

כאמור, צאי, שנולד בטייוואן והתגורר בניו יורק בשנות ה-90, הוא הבעלים של קבוצת הכדורסל ברוקלין נטס. הוא החל להשקיע בקבוצה ב-2017 וכעבור שנתיים שילם 3 מיליארד דולר כדי להשיג שליטה מלאה על הקבוצה ועל האולם הביתי שלה, הברקליס סנטר. הוא אף רכש את קבוצת הניו יורק ליברטי המשחקת בליגת כדורסל הנשים WNBA.

YOU MIGHT ALSO LIKE