פאנלים סולאריים אלו לא צריכים את השמש כדי לייצר אנרגיה
ימים מעוננים מהווים בעיה אמיתית עבור פאנלים סולאריים. אך חידוש אחרון בטכנולוגיה של התחום המאוד פופולרי בשנים האחרונות יכול להמיר אור על-סגול לאנרגיה – גם אם השמש אינה זורחת.

כשמדובר באנרגיה מתחדשת, פאנלים סולאריים הם דבר נפלא. היעילות שלהם השתפרה והעלויות שלהם ירדו לנקודה שבה זה יהיה אפשרי להעביר כל בית בארה"ב. לאנרגיה סולארית ולחסוך כסף בתהליך.

אבל אז העננים נכנסים לתמונה. השינוי הדינמי של השמים היה אחד האתגרים העיקריים עבור מקור אנרגיה מתחדשת זה. למרות שאנחנו לא יכולים לשלוט בתזמון העננים ואיך שהם מכסים את השמיים, המצאה חדשה מצאה דרך לעקוף את חוסר העקביות של אנרגיה סולארית על ידי קצירת אור אולטרה סגול בלתי נראה שקיים תמידית לא משנה מה מזג האוויר. בקרוב זה יכול להפוך את החלונות והקירות של בניינים למקור חשמל חדש ועשיר.

 

 

הרעיון נקרא AuREUS, והוא הומצא על ידי קארווי ארן מייגו, סטודנט להנדסת חשמל בפיליפינים. היא כוללת שילוב של חלקיקים אורגניים זוהרים הסופגים אור על-סגול וממירים אותו לאור הנראה לעין, כמו כן סרט סולארי שממיר את האור הנראה לאנרגיה. "זה דומה לאופן שבו אנחנו נושמים חמצן ואנחנו נושפים פחמן דו חמצני", אומר Maigue. "זה לוקח אור אולטרה סגול, ולאחר זמן מה זה יהיה מסוגל לשקף אותו כאור גלוי."

הזכוכית מיוצרת בצורה של שרף, דומה למה שמשמש זכוכית חסינת כדורים, טכנולוגיה זו של "קצירת" אור יכולה לשמש ליצירת חלונות, קירות, או כל חלק אחר של החלק החיצוני של הבניין, פיתוח מערך פאנלים מסרותי על הגג. ההמצאה נבחרה לאחרונה כזוכה בפרס הקיום הראשון של ג'יימס דייסון, שמגיע עם פרס של 35,000 דולר.

מייגו פיתח את AuREUS על ידי הפיכת פסולת של יבולי פירות וירקות לחומר זוהר שיכול להמיר אור על-סגול, הוא יצר לוחות זכוכית שיכולים לייצר כמות מפתיעה של חשמל. אב הטיפוס שלו הוא לוח יחיד של 3 על 2 רגל שהוא התקין בחלון בדירה שלו. ירוק ליים כהה אך שקוף, לוח הבדיקה הניסיוני שלו יכול ליצור מספיק חשמל ליום כדי לטעון שני טלפונים.
כקנה מידה, הוא אומר, לוחות אלה יכולים לאפשר בניינים לייצר את כל החשמל שלהם.

 

הפיתוח החדש של מייגן הפיליפיני- פאנל סולר שלא מחייב שמש בשביל לייצר אנרגיה מתחדשת

 

מייגו מסביר שהגמישות של החומר שרף יאפשר למעצבים לשלב צורות שונות עם שילוב של רכיבי חשמל בתוכם עם כמעט כל עיצוב. "אנחנו יכולים ליצור לוחות מעוקלים, צורות מורכבות יותר לקירות, או העיצוב שהם רוצים מבלי לסבול מיעילות לקויה או פחותה", הוא אומר. "זו אחת הדרכים שבהן אנחנו יכולים לאפשר לאדריכלים ומהנדסים לבטא את עצמם יותר טוב ולהיות יותר אמנותיים".

הפרויקט נבחר כזוכה בפרס על ידי ג'יימס דייסון, הממציא בעל המוניטין ואחד האנשים היצירתיים ביותר של חברת Fast, ועל ידי פאנל רחב של מהנדסים. AuREUS בלטה בקרב כ-1,800 מועמדים ומתחרים משום שיש לה פוטנציאל מסחרי כה ברור לפתרון אתגר עולמי, לדברי טום קרופורד, המנהל הגלובלי של דייסון לקיום אנושי ואחד השופטים: "אני חושב שזה יהיה שינוי משחק מסיבי עבור התעשייה", אומר קרופורד. "הייתי מצפה מחברות סולאריות לדפוק על דלתו."

מייגו אומר השלב הבא הוא ליצור פרויקט פיילוט ןלהשתמש בלוחות בקנה מידה גדול יותר. הניסוי הראשון עם זה בקנה מידה של בניין יהיה במרפאה קטנה על האי המרוחק של ג'ומליג, אשר נמצא במרחק שיט של ארבע שעות בסירה מהיבשת הפיליפינית. אחד מחבריו של מייגו הוא הרופא של האי, והמרפאה לעתים קרובות נשארת ללא חשמל במהלך סופות. לדברי מייגו, "המטרה בכך תהיה לאפשר לתשתיות קריטיות כמו מרפאות לפעול גם אם אין חשמל ברשת של האי.

הוא גם מקווה שניתן יהיה להשתמש בטכנולוגיה במגוון רחב יותר של מוצרים. השרף יכול לשמש בחוטים או כבלים, למשל ומייגו אומר שישנה האפשרות להשתמש בו כדי ליצור בדים המייצרים אנרגיה. הוא מאמין שלקחת אנרגיה סולארית משימוש בחוות סולאריות בקנה מידה גדול של מערכי פאנלים על הגג ובמקום זה לשים אותו בחלונות של אנשים, על הקירות שלהם, או אפילו בבגדים שלהם יכולה להיות דרך לגרום ליותר אנשים להבין את הפוטנציאל של אנרגיה מתחדשת.

"אם אנחנו יכולים נצלח בעצור האנרגיה המתחדשת באופן הזה, אנחנו יכולים להביא אותו גם פיזית קרוב יותר לאנשים, כמו גם  ברמה הפסיכולוגית קרוב יותר," מייגו הסביר. "זה ייתן להם תחושה של גישה מהירה וקרובה לחשמל בהישג יד, שהם קרובים יותר לזה, ושהם לא צריכים להיות לפנות יותר לחברות שיבנו להם מערכי קליטת אנרגיה סולרית גדולים כשיש להם את היכולת לקצור אנרגיה סולארית עם האופציה הנוחה הזאת."

YOU MIGHT ALSO LIKE