איגוד חברות הבנייה בקליפורניה: מלחמת הסחר מייקרת את הבתים ב-20 עד 30 אלף דולר
נשיא ה-CBIA טוען כי "מלחמת הסחר היא רק קצה הקרחון", ומאשים את הרשויות המקומיות במשבר הדיור. ולמרות זאת, מאות מוצרים כגון מרצפות, פרקט למינט ומכשירי חשמל התייקרו בשל מלחמת הסחר, דבר שכמובן מייקר את הבתים עבור הצרכן

מלחמת הסחר שמתנהלת בין ארצות הברית לסין יצרה "סערה מושלמת בתזמון הגרוע ביותר", כך טוענים בכירים בתעשיית הבנייה בקליפורניה.

 

אילוסטרציה (צילום: פליקר)

 

על פי התאחדות ענף הבנייה בקליפורניה (California Building Industry Association, או CBIA), מכסי המגן שהוטלו על חומרי הגלם גרמו להתייקרות ממוצעת של 20-30 אלף דולר עבור בתים חדשים שנבנים במדינה.

"המכסים הם מאוד רחבים, החל ממכשירי חשמל גדולים וכלה בשיש וכדומה. גם אם מדובר בדברים קטנים, כאשר בונים בית זה מצטבר והופך לסכום גדול מאוד", מסביר בכיר ב-CBIA.

תעשיית הבנייה בקליפורניה גם ככה ניצבת בפני מכשולים רבים, למשל מחסור בכוח עבודה מיומן. כאשר מוסיפים את מלחמת הסחר לתמונה, אפשר להבין את מידת ההשפעה שלה.

כזכור, בחודש מאי עלה גובה המיסוי מ-10% ל-25% על קרוב ל-500 מוצרים הקשורים לבניית בית חדש, לרבות מכשירי חשמל, מסמרים, תאורה, פרקט למינהט, מרצפות, ארונות ורהיטים נוספים שמיוצרים מאלומיניום, פלדה או עץ.

דן דונמוייר, נשיא ה-CBIA, טען כי התייקרות יחסית קטנה של 10 אלף דולר על בית שעלותו 500 אלף דולר תביא לכך שמשפחות רבות כבר לא יוכלו לממן את ההוצאה: "מלחמת הסחר היא רק קצה הקרחון, עלויות הבנייה גם מושפעות מהמחירים הגבוהים והבלתי מפוקחים שרשויות מקומיות מטילות על חברות הבנייה", הוא אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE